Klacht: Weigering klant bunq bank

Webarcher op 26 juni 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Omdat ik bij bunq bankier, weigert ABN AMRO mij een persoonlijke lening omdat het volgens hun bunq een bank Ius met veel fraude en ze het geld niet willen overmaken naar mijn bunq betaalrekening

Gewenste Oplossing:

Als ABN AMRO mij krediet aanvraag gewoon in behandeling neemt en niet op voorhand weigeren omdat ik bij bunq zit

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

3 jaren geleden - Beste Webarcher, Ik snap dat u dit liever anders ziet. Op welke manier heeft u hierover contact gehad met ons en wat is er precies bij de afwijziging aangegeven? Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Webarcher

3 jaren geleden - Telefonisch met jullie gesproken. Die gaf aan dat het systeem aangeeft dat mensen met een rekening bij de bunq bank kei hard worden geweigerd. Dit had te maken dat bunq geen convenant had ondertekend van de Nederlandse banken. Heb inmiddels mijn klacht ook al bij de Nederlandse Bank neergelegd.

Bericht van ABN AMRO

3 jaren geleden - Beste Webarcher, Ik ben hier nog verder voor u achteraan gegaan. Omdat Bunq geen lid is van de Nederlandse Vereniging van Banken, is het niet aangesloten bij het Protocol Incidenten-waarschuwingssysteem Financiƫle Instellingen (PIFI). Momenteel is ABN AMRO heel erg bezig zich in te zetten tegen ciminaliteit en witwassen. Doordat Bunq hier niet bij is aangesloten, zijn ze hier gevoeliger voor. Dit speelt inderdaad een rol bij de aanvraag van een krediet. Ik kan u dus niet helpen met de aanvraag van een krediet, maar hoop u zo wel meer duidelijkheid te hebben kunnen geven. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 19 juli 2021 om 12:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Deze klacht is 26 juni hier op het forum geplaatst. Op 28 juni hebben we hier voor het eerst op het forum op gereageerd. Ons laatste bericht met uitleg over de situatie is geplaatst op 5 juli. Hierop hebben we geen reactie meer ontvangen. We sluiten dan ook de klacht door deze als opgelost neer te zetten.

Alle klachten die gemeld zijn door Webarcher