Klacht: Perron overgang Alkmaar, aansluiting bus vervoer

op 31 januari 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

In 2016 heeft pro rail samen met de NS besloten om in al hun wijsheid de snel overgang op station Alkmaar te sluiten en een giga trapovergang aan de andere kant van het station te bouwen. Probleem is echter dat het nu maar 1 overgang is en zij geen rekening hebben gehouden met het feit dat de bussen aan de achterkant stoppen de mensen nu moeten omlopen en dus vaak moeten rennen om hun aansluiting te halen.

NS claimt in 1 van hun reacties dat hier rekening mee is gehouden met de dienst regeling van zowel NS als Connexion. Ook zouden de treinen onder de traverse stoppen waardoor loopafstand nu gelijk zou zijn. Echter kan ik u vertellen dat dit niet het gevsl is. Okk vergeten zij er even bij te vertellen dat als je bus of trein vertraging oploopt, ook al is het enkele minuten, je alsnog als een malle moet rennen om je aansluiting te halen. Dit is helaas vaker regel dan uitzondering, waardoor de reiziger hierdoor eigenlijk altijd1-0 achter staat.

NS en Pro rail, wanneer gaan jullie de tussen overgang weer openstellen of er 1 aanmaken in de buurt van de bushaltes aan de achterzijde? Dit zodat mensen op een fatsoenlijke manier hun aansluiting kunnen halen zonder als een malle te hoeven rennen?

Alex

Als NS Pro rail een tussen overgang aan de achterzijde openstellen of aanmaken zodat er een snellere route is om de aansluiting treinbus en bustrein te halen. Ik denk dat hier een heel hoop mensen blij mee zouden zijn.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Flexzz