Klacht: Plotselinge verhoging stroomverbruik !

JohnAltenrath op 26 mei 2017 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na de plaatsing van de zogenaamde “slimme energiemeter” is ons stroomverbruik verhoogd !
Eerst het dubbele, nu is het verzesvoudigd hoe is dit mogenlijk ?
In 2 maanden tijd !
We houden dit bij met ’n eigen energiemeter ! (KLIKUITKLIKAAN)
De app zelf is al helemaal niet te volgen !
Alles word geschat en verwacht !
Een ding is zeker, wij proberen steeds zuiniger te leven.
Door gebruik te maken van LED-verlichting door heel het huis,
de verwarming zo laag mogenlijk te zetten.
En …. het word alleen maar duurder !

Gewenste Oplossing:

Dat is niet aan mij !
Misschien 'n ander energiemaatschappij !

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 26 mei 2017 om 14:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag John,

Dankjewel voor je bericht. Je geeft aan dat je verbruik hoger is dan verwacht en dat je dat niet kunt verklaren omdat er in de thuissituatie niets is veranderd. Wij (Nuon) zijn slechts energieleverancier. Wij zorgen ervoor dat er voldoende stroom en gas beschikbaar is voor de apparaten in je woning. De meter is niet van ons, wij kunnen je verbruik daarom niet verklaren. Je netbeheerder heeft de meters bij je geplaatst en zij zijn eigenaar van de meters. Vragen over het functioneren van de meter kun je aan de netbeheerder stellen. Wij maken net als jij gebruik van de meter van de netbeheerder. Als je twijfelt aan het functioneren van de meter, kun je dit aangeven en laten onderzoeken door je netbeheerder. Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.

Groeten, Barry

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Waardeloos! Aan wie betalen we de rekening ? Aan NUON toch ! Wat 'n antwoord, schandalig !

JohnAltenrath

Heeft op 27 mei 2017 om 09:08 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Waardeloos, Schandalig !
Aan wie word de rekening betaald, aan NUON toch !
Wie is er dan verantwoordelijk ?
Dit noem ik crimineel gedrag !
Geen fatsoenlijk bedrijf waardig !

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Waardeloos, Schandalig ! Aan wie word de rekening, aan NUON toch? Wie is er dan verantwoordelijk ? Dit noem ik crimineel gedrag ! Geen fatsoenlijk bedrijf waardig !

Alle klachten die gemeld zijn door