Klachten over Vattenfall

Vattenfall is een energieleverancier die bijna 2 miljoen huishoudens voorziet van stroom, gas en stadswarmte. In Nederland investeert Vattenfall fors in... Lees meer >

97% van alle klachten opgelost. Rated as nr. # 5 in Energieleveranciers

135 klachten opgelost
4.8 /10
50 stemmen

Miniumbedrag

Klacht van Harold Bos op 14 november 2022 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Na jaarafrekening ontvangen te hebben en 194 euro bij moet betalen ,wordt mijn maandbedrag op 370 euro p maand gezet ,maar vanaf december january krijg ik zonnepanelen ,dus zouezo grote verandering maar ik betaal nu 153 p maand en toch... Lees meer

NIET BEREIKBAAR

Klacht van hans veerman op 08 november 2022 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

heb nog een normale meter .en mijn contract is 30 september afgelopen .dus ik wil even afrekenen met vattenfall, maar jullie zijn onbereikbaar. vindt dit wel betreurenswaardig voor zo.n groot bedrijf.kan het ook niet doorsturen .hoe lossen we dit op... Lees meer

Compliment van [email protected] op 17 november 2022 over Vattenfall

Heb eigenlijk geen klachten nooit gehad ook. Het was gewoon een misverstand sorry.

Compliment van recalone op 10 november 2022 over Vattenfall

prima, met vriendelijke groet

Compliment van Theo1976 op 26 oktober 2022 over Vattenfall

Goedemiddag,

Dit is geweldig opgelost en ben er tevreden mee en vooral de snelle reactie en de oplossing.
En dan mag ook gezegd worden dat dit door vattenfall geweldig opgelost is.

Theo

Compliment van Arnold_w op 17 oktober 2022 over Vattenfall

Oh OK, dat verklaart de verwarring, want in de brief van 7 september wordt in het bedrag zelf geen btw vermeldt, daar zie ik alleen het bedrag per eenheid dat wij gaan betalen. En in het overzicht op mijn Vattenfall zie ik bij de huidige tarieven ook geen btw vermeldt staan. Dus ik vergelijk gewoon de brief van 7 september met de huidige tarieven op de site en daar zit dan opeens een verschil tussen.

De tarieven zouden in beide gevallen incl 21% btw moeten zijn en bij de jaarlijkse eindafrekening wordt het verschil tussen 21% en 9% verrekend.
Zo is dat destijds ook gecommuniceerd.

Gezien alle onduidelijkheden omtrent tariefswijzigien, btw, energieplafond etc, wat voor de gemiddelde consument toch al niet meer bij te houden is, is het wellicht toch handiger wanneer bij beide tarieven de btw wordt vemeldt, om appels en peren vergelijkingen te voorkomen.

Als ik mij niet vergis is de btw verlaging ook van toepassing op de vastrechttarieven, daar zie ik ook niets van terug in de tariefsoverzichten.

Overigens is het zo dat Vattenfall, bij de tariefsverhoging per 1 juli en ook per 1 april, ook heeft verzuimd dit tijdig aan te kondigen.
De tariefsverhoging van 1 april werd pas op 28 maart kenbaar gemaakt (dus een volle maand te laat) en de verhoging per 1 juli pas op 13 juni (dus twee weken te laat). E.e.a houdt in dat ik 6 weken lang een te hoog tarief heb betaald, omdat niet is voldaan aan de wettelijke termijn van 30 dagen.

Hoe denkt Vattenfall dit met terugwerkende kracht alsog recht te zetten?

Mvg
Arnold

Compliment van Wesley1984 op 19 oktober 2022 over Vattenfall

Ik neem aan dat de volgende keer. Gewoon het termijn bedragen vast staat op 250€ ?

Compliment van Henk Ridder op 07 oktober 2022 over Vattenfall

Wacht de reactie even af. Al zou een emailadres best handig zijn. De whats app van Vattenfall reageert ook niet

Compliment van Dikkerdje Dap op 06 oktober 2022 over Vattenfall

Prima! Dit was de bedoeling ook. Ik ben blij dat het nu eindelijk geregeld is.
Bedankt Robin, van klacht.nl en bedankt Vattenfall.

Compliment van Mika Du Toit op 04 oktober 2022 over Vattenfall

Via andere manier samen eruit kunnen komen

Compliment van miep vermeul op 02 september 2022 over Vattenfall

Hartelijk dank voor uw antwoord. We nemen aan dat de meter in orde is.

Compliment van RickRick op 02 september 2022 over Vattenfall

In Juli is er een enorme verhoging van de variabele tarieven doorgevoerd. Per 1 Oktober wederom een dikke verhoging. Nederland heeft geen plafond qua electriciteit en gas prijs.......... Op deze manier begrijp ik wel waarom de kosten hier zo absurd hoog zijn. (lees verreweg de hoogste van heel Europa) En vele mensen uiteindelijk door het gebruik van energie aan de bedelstaf raken. Het is mij duidelijk ik ga wel op een houtje bijten en maximaal aftikken aan uw firma.
Maar daar kan u, Ellen.. uiteraard persoonlijk niets aan doen. Hartelijk dank voor uw reactie. Mijn klacht is bij deze qua statistiek 'opgelost'. Hulde!

Compliment van 1382CL309 op 30 mei 2022 over Vattenfall

Uiteindelijk toch nog goed geregeld, mijn dank hier voor.

Compliment van Hcw Kruimer op 25 mei 2022 over Vattenfall

Ik hoop alleen ..dat ik de volgende maand( maanden) automatisch.....mijn energierapport op mijn mail ontvangt.!!!!!!

Compliment van kitty Van Eldik op 28 januari 2022 over Vattenfall

Normaliter wordt er geen nieuwe contractbevestiging gestuurd maar als e.e.a. gelijk goed verwerkt zou zijn was t ook niet nodig geweest (sorry)
In ieder geval heel fijn dat het nu opgelost is; hartelijk bedankt.

Compliment van John5758 op 19 februari 2021 over Vattenfall

Dank U voor het serieus nemen van dit voorval en de nette afwikkeling.

Groet,
John Seelen

Compliment van Rothbarth op 04 december 2020 over Vattenfall

Iets naar een onjuist adres sturen kan iedereen overkomen. Hartelijk bedankt voor het snelle herstel!
mvg Flip Rothbarth

Compliment van Jamay1806 op 27 oktober 2020 over Vattenfall

Bedankt! Ik hoop ook dat ik op de app netjes behandeld word, want op de app is het gisteren zeker niet klantvriendelijk gegaan en de naam die is genoemd is zeker niet de persoon die er op dat moment zat.
Mijn complimenten voor Michelle die ik vandaag rond 10 uur gesproken heb.