Klacht: Te weinig ruimte voor koffersfietsen en snel sluiten van de deuren

op 04 juli 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

1-7 om 13.16 uur ben ik met de trein met mijn broer en de E-Bikes van Leeuwarden naar Amsterdam-zuid gereisd. We hebben plaats genomen op de klapstoeltjes in dezelfde ruimte van de fietsenIntercity Leeuwarden- Leiden Den Haag
Wij zaten in de voorste wagon(waar fietsen mogen staan).
Twee stations verder komen er toeristen in het treingedeelte waar wij zaten. Zij hadden 6 grote koffers bij zich met zo’n groot formaat dat onze voeten werden overreden met de koffers. De koffers werden achter de toegangsdeur van de machinist gezet(terwijl deze ruimte vrij behoort te blijven) de conducteur heeft in het Nederlands omgeroepen dat deze ruimte vrijgemaakt dient te worden. Degenen die de veroorzakers waren spraken geen Nederlands maar Engels dus gaf dit niet het gewenste effect. De conducteur heeft bij een station de koffers op het perron gezet. De eigenaren vlogen er achteraan en kwamen met alle koffers weer in de trein. En gooiden deze op onze fietsen. Ik ben boos geworden en in het Engels gezegd dat ze voorzichtig moet zijn met onze dure E-bikes.
Ieder station kwam er weer mensen binnen met enorme bagagepakketten. De treinwagon was weer overvol.
De deuren van de trein gaan zo snel dicht dat iedereen gehaast eruit en in de trein moet stappen.
Wij hebben een plan moeten maken over HOE we uit de trein op Amsterdam-Zuid moesten uitstappen. Onze 2 volle fietstassen (omdat we een fietsvakantie hebben gedaan) en 2 bagagedrager-tassen. En 2 zware e- bikes.
Ik betaal €26,50 en € 6,95 voor de fiets voor deze reis. Ik heb een tas in mijn gezicht gekregen; een koffer tegen mijn schouder; over mijn tenen gereden met rijdende koffers omdat iedereen haast heeft.

Het was een afschuwelijke lange reis. Waarom heeft de trein maar zo weinig coupe’s op zo’n lange rit. Waarom is er geen ruimte voor grote koffers. De bagagerekken zijn helemaal niet ingericht voor grote koffers. De trein stopt notabene op Schiphol.
Ik vertrouw er op dat ns mijn klacht serieus neemt en het openbaar vervoer wat meer service gaat bieden, zodat je ontspannen kan reizen.
Deze manier van ns promoot het openbaar vervoer niet.

De deuren .van de trein niet zo snel te sluiten. Dat er een conducteur dit in de gaten houdt OF de deuren al dicht kunnen.
Dat de fietsruimte voor fietsen gebruikt kan worden, waar het voor bestemd is en dat NS service biedt aan reizigers en de veiligheid van de reizigers waarborgt.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joke Versteeg