Klacht: Reisassistentie NS, op eerder contact geen reactie gekregen

op 03 februari 2020 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Gezien ik op eerder contact geen reactie heb gehad, plaats ik mijn verhaal hier.

Op 23 januari wilde ik om 17:05 met de sprinter richting Uitgeest reizen van station Rotterdam Alexander naar station Woerden. Daar ik rolstoel gebonden ben, heb ik ruim van te voren assistentie aangevraagd. Volgens de regels moet je een kwartier van te voren aanwezig zijn, ik was er ruim 25 minuten van te voren, maar helaas was er tot op het moment dat de trein vertrok geen assistentie verlener aanwezig, waardoor ik mijn trein miste. Ik heb gebeld met de klantenservice en er werd geregeld dat ik om 17:35 met de sprinter mee kon naar Woerden. Helaas hield de meneer die mij hierbij hielp zich niet aan de regels. Hij heeft me midden in de sprinter gezet, en niet op de rolstoel plaats, wat volgens de voorwaarden van de reisassistentie niet mag. Daarnaast had meneer de brug voor de intercity mee, in plaats van de plank voor de sprinter. Hierdoor ontstaat er een zeer steile, plank omhoog en daarna weer een steile plank naar benden, als een soort driehoek. Ik heb aangegeven de brug zelf te willen nemen, omdat ik dan weet wat er gebeurd en daarop kan inspelen, maar hier had meneer geen boodschap aan. Meneer duwde met een flinke vaart tegen de plank aan, maar door mij kleine voorwieltjes kom ik daar niet op zonder een wheelie te maken. Ik heb weinig rompstabiliteit, waardoor een onverwachte duw ervoor kan zorgen dat ik uit mijn stoel val, en dat was dan ook wat er bijna gebeurde. Ik zat nog niet goed terug in mijn stoel en meneer duwde gewoon verder. Toen hij me over het puntige deel van de brug heen had geduwd, liet hij me zonder wat te zeggen los, waar ik uiteraard niet op had gerekend. Hierdoor heb ik een flinke klap tegen de paal in het midden van de trein aan gebotst, wat me een blessure aan mijn arm op heeft geleverd, die naar zeggen van de artsen in het ziekenhuis waarschijnlijk een aantal maanden nodig heeft om te herstellen. Dat is voor mij erg vervelend, omdat ik daardoor niet in staat ben om zelfstandig overal heen te gaan.

- Alle medewerkers van NS goed op de hoogte stellen van wanneer er welk hulpmiddel gebruikt moet worden voor verschillende treinen.
- Als dit mogelijk is de medewerker van NS aanspreken op de gevolgen van het vroegtijdig loslaten en het verkeerd plaatsen van de rolstoel in de trein.
- Daarnaast zou een kleinigheidje naar mijn idee wel op zijn plaatst zijn, gezien ik nu voor meerdere maanden met een blessure zit doordat de NS medewerker zijn werk niet goed uitvoert.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kirsd