Klacht: Ontvangen boete door onjuist inchecken

op 10 maart 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 7 maart ben ik i.v.m. een begrafenis samen met mijn echtgenoot met de auto vanuit Enschede naar Zwolle gereisd. Bij het station Zwolle heeft mijn echtgenoot mij daar afgezet en ben ik doorgereisd naar Den Haag. Omdat de trein er al stond was ik mogelijk wat gehaast en heb ik verkeerd ingecheckt bij de incheckpaal van Arriva. De conductrice, die overigens zeer vriendelijk was, vertelde mij dat ik niet was ingecheckt. Ik was mij daar in eerste instantie niet van bewust, maar begreep na uitleg dat ik een fout had gemaakt. De conductrice heeft hiervan een notitie gemaakt. Ik heb een voordeelurenkaart bij de NS en reis regelmatig vanuit Enschede met de trein naar Den Haag, waar mijn dochter woont. In Enschede is er maar 1 incheckpaal en die is van de NS. U kunt misschien daarom begrijpen waarom ik, mij er totaal niet van bewust, mij verkeerd heb ingecheckt.
Ik snap dat je over een geldig vervoerbewijs moet beschikken, maar dat ik nu een acceptgirokaart ontvang, waarbij ik in dit geval naast de reiskosten ook nog een boete moet betalen van € 50,00, dat vind ik niet bepaald klantvriendelijk.

Vermindering van de ontvangen acceptgirokaart van € 72,80 met de boete van € 50,00.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Elise Sleeuwits