Klacht: Niet mogelijk om vooraf ingangsdatum van je abonnement te bepalen

op 09 april 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ben sinds enige dagen bezig een jaarabonnement aan te schaffen van rond de €3500. Eerst bleek mijn account (wederom) niet bruikbaar en moest worden gereset. Vervolgens blijk ik de ingangsdatum van mijn abonnement niet te kunnen bepalen. De voorlichter suggereert allereerst om het ‘uit te mikken’ qua datum. (De beoogde ingangsdatum is een zaterdag na een feestdag… De kans dat dat fout gaat is dus levensgroot.) De voorlichter vertelt dat een andere mogelijk is om mijn OV-chipkaart van tevoren te kopen en het dan op de dag zelf te regelen, maar vertelt er niet bij dat ik de OV-chipkaart dan moet betalen. (Ik moet het dan ’s ochtends om zes uur gaan regelen! Heb bovendien niet de garantie dat het dan werkt.) Ik vind het als consument volstrekt onacceptabel dat ik niet vooraf kan bepalen wanneer mijn abonnement in gaat. Vervolgens vraag ik wat de klachtenprocedure is. De voorlichter geeft aan dat dat via hem kan. Echter, ik blijk daar desgevraagd dan geen afschrift van te kunnen krijgen… Wordt verwezen naar de site, waar als mogelijkheid een mail wordt genoemd, maar feitelijk een webformulier is. Ik wil u verzoek om een deugdelijke mogelijkheid voor klanten om van een dergelijk duur product vooraf adequaat te kunnen bepalen wanneer het ingaat. Zodat ik vervolgens daadwerkelijk het gewenste product kan aanschaffen. Ik vind dit tevens een zaak voor Rover.

Wanneer ik vooraf daadwerkelijk de datum kan bepalen wanneer mijn abonnement Flex Altijd Vrij ingaat (en ik niet pas dan mijn abonnement krijg) en ik toch een gratis OV-chipkaart krijg.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bdboer