Klacht: niet gepaste reactie van een conducteur

op 21 oktober 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op zondagavond 20 oktober moesten we van Schiphol naar Venlo een omweg maken via Nijmegen. We wisten niet wat er aan de hand was, maar vermoedden dat de treinen vol zouden zijn en vanwege onze koffers besloten we onze ov-kaart op te waarderen tot eerste klas. We stapten in de trein die om 20u vanuit Schiphol naar Nijmegen vertrok.
We zaten heel rustig in een lege coupé totdat er in Amsterdam ook twee jongeren instapten die duidelijk zeiden dat ze verwachtten er weer uitgestuurd te worden omdat ze in de eerste klas zaten. Ze begonnen te schelden op de teringzooi op het spoor van de NS. Ik weet wel beter dan jongeren aan te spreken, voor je het weet heb je problemen. Dus we schoven wat op in de coupé zodat we ze niet meer zo erg hoorden. Een kwartier later kwam de conducteur. De jongens zeiden dat ze verkeerd zaten maar dat ze het helemaal gehad hadden want ze moesten nog helemaal naar Deventer en er lag een pakketje op het spoor en nu duurde het allemaal zo lang. Waarop de conducteur zei dat ze in Utrecht konden overstappen en hij wenste hun een goede reis. Mij brak de klomp. Dus toen de conducteur bij ons kwam, vroeg ik of dat zomaar mocht? Want de naastgelegen tweede klascoupé was half leeg! Hij zei: van mij mag dat. Ik reageerde dat wij extra betaald hadden en dat het toch raar was dat deze jongens zomaar eerste klas konden gaan zitten als er plek genoeg was in de tweede. De conducteur, groot, kaal en dik, keek mij tamelijk minachtend aan en herhaalde: Van mij mag dat.
Jammer zei mijn man.
De conducteur liep door.

Als een conducteur mij serieus neemt. En als er in de eerste klas mensen zitten die daar ook voor betalen, en dan zeker als er in de tweede klas nog genoeg plaats is!

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KE de Jonge