Klacht: Niet Acceptabel

op 11 april 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

De afgelopen drie weken tussen traject RotterdamDelftDen HaagLeiden en Amsterdam dingen meegemaakt die gewoon niet acceptabel zijn.

Er zijn werkzaamheden op Leiden, dat er vertraging is vanwege omleiding via Den Haag Centraal is begrijpelijk. Maar dit betekent niet dat het acceptabel is om op één van de drukste trajecten tijdens de spits kleine enkel wagons moet inzetten en maar 2x per uur.

Ik heb de afgelopen drie weken zo veel mogelijk thuisgewerkt dus het aantal reizen tussen Den Haag Centraal en Amsterdam Zuid heb ik voor mijzelf zoveel mogelijk beperkt. Desondanks heb ik het volgende gezien:
– 3 mensen flauwgevallen door de drukte en hitte
– Diverse smoesjes over materieeltekort
– Vechtpartijen en ruzie onder passagiers
– Heel veel mensen op perron achterlaten, met name op Schiphol
– Veel uitval op een al vertraagd traject wat te weinig rijd
– Het gevoel dat het meerdere malen bijna fout gaat en er een ongeluk gebeurt

Ik heb meerdere malen ruim een uur op één been moeten staan omdat wij bijvoorbeeld met 9 man op 6 tredes staan. De overige keren is het ruim een uur staan voor de meeste passagiers. Daarnaast voelt het gewoon niet veilig. Het leek wel alsof bij een bocht of spoorwisseling de trein bijna van het spoor zou gaan terwijl wij kwetsbaar zijn omdat wij opgestapeld zijn als vee.

Dit kan gewoon niet.

Om de 10-15 minuten een intercity tussen Leiden en Amsterdam Zuid in de spits.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Moofster