Klacht: Meer dan een halve dag verloren

op 12 juni 2020 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik moest gister van Alkmaar naar Dronten. Eerst rijdt de bus vanaf de Rhijnvis Feithlaan te vroeg weg waardoor ik mijn trein mis. De volgende treinen gaan niet meer ivm aanrijding met een persoon. Erg vervelend. Er wordt een alternatieve reisroute voorgesteld, met de bus via 2 haltes in Purmerend en dan naar Haarlem, naar Amsterdam en dan naar Dronten. We zijn in ergens in Middenbeemster wanneer de bus er mee ophoud. Er kon geen vervangende bus komen en ook niet iemand die hem ging repareren. Nog een uur wachten. Uiteindelijk kon ik met de bus naar Hoorn. Vanaf hier de trein naar Amsterdam gepakt en de sprinter door naar Dronten gepakt. Aangekomen bij Lelystad stuurt een man mij en 2 andere dames de trein uit omdat we in een treinstel zitten die niet verder gaat. We zaten blijkbaar in het achterste treinstel en die bleef achter. Ik weet dat dit weleens vaker gebeurd, maar dan wordt het omgeroepen. Dit keer niet. Nog een half uur vertraging. Ik ben rond half 5 (‘s middags) weggegaan en om half 11 aangekomen op station Dronten. Ik ben naast dat ik ontzettend boos ben ook nog eens geld misgelopen aangezien ik eigenlijk een filmopdracht had.

Enige vorm van compensatie is wel op zijn plaats. Sommige dingen kunnen gebeuren, maar dit was echt te absurd voor woorden. Geen vervanging voor een kapotte bus die al diende als vervanging voor een trein die niet meer gaat!? En dan vervolgens ook nog het voorval op Lelystad. Als ik nou de enige was, oké. Maar iedereen die naar Dronten moest was blijven zitten. Alleen denk ik niet dat zij de rest van hun reis ook als zo verschrikkelijk hebben ervaren als ik dat heb.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kwinata