Klacht: Ik betaal eerste klas terwijl ik dat niet krijg

op 08 april 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb een eerste klas traject vrij kaart leiden Rotterdam, erg duur. De afgelopen twee weken en de komende week voet de NS onderhoud uit aan het spoor bij leiden wat leidt tot overvolle treinen en enorme vertragingen. Hierdoor kan ik praktisch nooit gebruik maken van de eerste klas faciliteiten waar ik ruim voor betaal. Als ik de NS vraag om het verschil tussen de eerste en tweede klas terug te betalen voor die drie weken zegt men dat ze niet garanderen dat ik gebruik kan maken van de eerste klas faciliteiten. Controleren doet men in deze tijd niet (men zegt sinds zelfs dat men gewoon overal moet gaan staan en zitten) maar dan betaal ik dus twee honderd euro voor een zeer kleine kans om gebruik te kunnen maken van de eerste klas. En dat vind ik niet ok. Ik snap dat de NS het spoor moet vernieuwen maar zij kiezen voor deze manier en als ik als eerste klas reiziger daar dan de dupe van word vind ik niet dat zij het monopolie hebben om mij te dwingen toch al dat extra geld te betalen.

Het verschil tussen mijn eerste een tweede klas traject vrij kaart Rotterdam leiden terug voor de duur van drie weken.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door kathinka joho