Klacht: Het saldosysteem is raar

op 02 juni 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Laatst had ik mijn studenten-ov opgewaardeerd bij een NS opwaardeer terminal. Ik kon een bestemming invullen en kiezen of het een enkele reis of een retourreis mocht zijn. Ik koos voor retour. De computer vertelde mij toen exact hoeveel geld ik op de ov-kaart moest zetten om heen en terug te geraken en kon ik meteen betalen en opwaarderen.

De heenreis ging prima, inchecken, uitchecken, helemaal mooi.
Echter, toen ik terug naar huis wilde gaan en wilde inchecken, zei het poortje dat mijn saldo te laag was. Een paar andere incheckpoortjes zeiden hetzelfde, Saldo te laag. Dit is raar, want ik had betaald voor een retourreis en dit zou dus niet moeten gebeuren. Toen liep ik naar de dichtstbijzijnde opwaardeer terminal om te kijken of ik extra saldo nodig had. U heeft al voldoende saldo ­čÖé Prettige reis, h├Ę, zei de terminal.

Toen heb ik er maar handmatig geld op gezet, zodat mijn saldo op 10 euro uitkwam, om computer says no-boetes te voorkomen.

Ik ben een tevreden mens als een saldo-systeem gewoon werkt en ik rustig 's avonds naar huis kan zonder extra geld naar NS te hoeven overmaken om peperdure boetes te voorkomen.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Een-willekeurige-student