Klacht: Hele dag door ernstige geluidshinder door stilstaande sprinters

op 06 maart 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op Station Hoorn Kersenboogerd dat middenin een woonwijk is, heb ik al tijden last van de stilstaande treinen. Tot september vorig jaar had ik NOOIT last van het station en de treinen. Ik woon daar pal tegenover en met name de nieuwe Sprinters maken een enorm kabaal als ze daar 10 tot 15 min en soms 20 min. moeten wachten tot ze kunnen vertrekken. Sommige machinisten zetten de motor gewoon uit. Vooral in de avond (als het stiller is op straat) is het een herrie van jewelste terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik heb al meerdere keren zowel per telefoon als per klachtenformulier contact opgenomen, heb zelfs meerdere keren filmpjes gestuurd waarop heel duidelijk het lawaai is te horen maar ondanks toezeggingen dat er naar gekeken zal worden, gebeurt er niets. Vorige week met het mooie weer, kon ik niet op het balkon zitten want je verstaat elkaar niet. Dus met de lente en de zomer op komst wordt het echt niet meer te harden. Mijn woongenot is compleet weg. Mijn gezondheid dat toch al niet goed is (ben aan huis gekluisterd) lijdt er ernstig onder door de hele dag door dat gesis en gebrom.

Als de NS de machinisten aanstuurt om de systemen uit de te zetten als ze op het station moeten wachten. Het kan gewoon want sommige machinisten doen dat. Dan is dit probleem opgelost! Maw, hoe moeilijk kan het zijn???

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tekla de Koning