Klacht: Geen toereikend vervangend vervoer

op 04 oktober 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vanwege werkzaamheden op het traject Almere centrum – Amsterdam Centraal heb ik in de periode 14 tm 20 aug gebruik moeten maken van de:
– metro tussen Amsterdam centraal en Amstelstation, en
– de bus tussen Almere (stad) en Amstelstation.

Ik heb aangegeven in de app dat dit woon werk verkeer betrof maar helaas werd mij vertelt dat alles buiten mijn traject direct aan mij wordt gefactureerd (ongeacht of ik aangeef dat dit woon werk verkeer is).

De totale factuur van afgelopen maand is daarom 53.71 EUR waarvan 35.02 EUR woon werk verkeer is op het traject Almere – Amsterdam centraal.

Deze klacht is ingediend en de reactie was:
Helaas kan ik uw verzoek tot restitutie niet in behandeling nemen. De reden hiervan is omdat er door NS vervangend vervoer wordt geregeld bij werkzaamheden. In uw reishistorie is te zien dat u hebt gereisd met andere vervoerders. Om deze reden kan ik uw verzoek niet in behandeling nemen.

Het klopt dat er NS bussen ingezet zijn. Als je de situatie echter zag die dit veroorzaakte zou dit betekenen dat ik niet op tijd op werk afspraken zou komen.

Als het vervangend vervoer niet toereikend is (en dan bedoel ik niet 20min op een traject maar dat dit mijn reistijd zelfs zou verdubbelen verdrievoudigen), in hoeverre kan je dat dan nog vervangend vervoer noemen.

Als je iedereen op station Almere centrum een ov fiets geeft en zegt fiets maar naar Amsterdam, is dat dan ook vervangend vervoer? In theorie wel maar je zou niet spreken van een vervangende reisoptie. Ik betaal daarnaast een hoop geld voor een 1e klas abonnement, ook in die periode, terwijl er niet echt een 1e klas service is geboden. Een beetje coulance is dan wel gepast lijkt me toch?

Ik wil restitutie van dit bedrag aangezien het vervangend vervoer niet toereikend was.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gfhbasd