Mijn Klacht:
26 en 27 mei zijn wij vanuit Beilen naar Roosendaal en vanuit Graauw (Zeeland) via Bergen op Zoom naar Beilen gereisd. De afgelopen 2 dagen hebben wij ongeveer 10 uur over deze reis gedaan, door onverwachte gecancelde ritten en onaangekondigde spoorwijzigingen. Het begon al tijdens de heenreis: de trein stopte zomaar in ‘s-Hertogenbosch en reed daarna niet meer verder. Wij moesten de trein verlaten, maar de conducteur gaf ons ook niet de juiste informatie over welke trein wij dan wel moesten nemen, ondanks dat wij hem hiernaar vroegen. De volgende dag moesten wij vanuit Graauw via Bergen op Zoom naar Beilen reizen. We zijn met de auto naar Bergen op Zoom gebracht, waarna wij de trein naar Rotterdam Centraal namen. Daar aangekomen was de trein richting Leeuwarden gecancelled en er was ook geen reisinformatie beschikbaar. We hebben wederom een medewerker van NS om hulp gevraagd, maar deze stuurde ons naar een spoor waar de trein helemaal niet aankwam. Ook al stond dit wel op de borden op het station, de trein kwam op een ander spoor aan. De enige optie die wij hadden was om via Amsterdam-Lelystad onze reis te vervolgen, maar ook deze trein was gecancelled, waardoor wij maar tot Den Haag HS konden reizen. Vervolgens moesten wij de trein naar Den Haag Centraal nemen, waar wij over konden stappen op de trein die via Utrecht en Zwolle ging. Deze trein had wederom een onaangekondigde spoorwijziging, waardoor wij op geluk de trein nét hebben kunnen halen. Uiteindelijk had deze trein ook weer vertraging. Toen we eenmaal op Utrecht centraal aankwamen zou de overstap op de andere kant van het spoor zijn, maar was er wederom wéér een onaangekondigde spoorwijziging. In Zwolle aangekomen hadden we wel genoeg overstaptijd, maar ook deze trein had weer vertraging. Door de onduidelijkheden van de NS en haar medewerkers, hebben wij helemaal om moeten reizen, waardoor een al behoorlijk lange treinreis nog véél langer heeft geduurd. Dit is onacceptabel en wij zijn dan ook niet tevreden. Hierdoor zijn wij enorm laat thuis vanavond.
Gewenste Oplossing:
Het was een erg lange en dure reis, die door onduidelijkheden en fouten van NS nog veel langer heeft geduurd, dus wij zijn pas tevreden wanneer de communicatie verbeterd wordt en de helft van onze reis vergoedt wordt.
