Klacht: foutief ticket

op 07 maart 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 12 februari zou ik met de trein reizen.. Na mijn werk moest ik naar een concert en het zou haasten worden. Om mezelf de stress van OV-chipkaart opwaarderen en uitzoeken hoeveel dan te besparen, besloot ik alvast online een kaartje te kopen. Dat was nog goedkoper ook. Ik had de datum op 12 februari gezet, maar doordat ik ging scrollen in de tijd, scrollde de datum mee en hierdoor had ik opeens een kaartje voor 12 maart. Direct klom ik in de telefoon. de helpdesk zou tot 23.00 bereikbaar zijn, maar niemand nam op. Vervolgens heb ik het via de chat opnieuw geprobeerd, maar ook daar kreeg ik geen respons. De volgende dag ontving ik bericht dat ze niks voor me konden doen en dat het kaartje niet teruggevorderd kan worden. Ik besloot een klacht in te dienen. 12 februari had ik die ingediend en gisteren (6 maart) ontving ik een antwoord. Ik zat te lunchen en had mijn telefoon in mijn hand. in een flits zag ik een oproep van een privé nummer verschijnen en direct weer verdwijnen. Tot twee keer toe. Toen ik twee minuten later de e-mail ontving met ‘helaas konden wij u telefonisch niet bereiken’, werd ik woest. Ze hebben me niet gebeld. Ze hebben de telefoon twee maal 1x over laten gaan om te kunnen loggen dat ze me gebeld hebben. Dit begon al goed.
Toen las ik de verdere e-mail waarin stond dat de algemene voorwaarden van de ticket verkoop zeggen dat de tickets niet terug te vorderen zijn.
Ik snap dat. Ik snap dat dit er staat en ik snap ook waarom. Ik snap ook nog eens dat je geen geld terug kan krijgen voor een kaartje dat je zelf in een automaat hebt gekocht. Maar in mijn geval waardoor het komt door een defect in de site, waarbij de datum in de toekomst ligt en ik direct aan de bel heb getrokken om te melden dat er een fout was gemaakt. Op mijn OV chipkaart is te zien hoe weinig ik gebruik maak van de trein. Dit was de eerste (en meteen de laatste) keer dat ik online een kaartje kocht. Ik krijg gewoon geen normale respons. Alleen maar standaard antwoorden, maar ik zou zo graag willen dat ze naar mijn situatie kijken. Ik heb geantwoord naar medewerker Paulette dat ik het belachelijk vind dat ze schrijft dat ze me heeft gebeld, terwijl dit niet het geval is en wilde daarbij meteen ook een klacht tegen haar indienen. Het is gewoon een leugen. Ik had graag met iemand gesproken hierover. Aan de telefoon had ik het nog beter uit kunnen leggen, maar blijkbaar durfde ze dat niet. Ik heb niks aan dat kaartje en het staat op mijn naam, dus ik mag het ook nog niet eens verkopen! Dat is makkelijk geld verdienen voor de NS! Belachelijk!

Ik wil mijn geld terug. Ik heb niks aan dat kaartje en ik gun de NS geen gratis geld. Als ik had willen doneren zou ik dat aan een goed doel doen en niet aan de NS.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sophie_Poustochkine