Klacht: Fout in systeem ns veroorzaakt spookfactuur

op 07 maart 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Onlangs een Flexkaart aangeschaft met een Weekendvoordeel abonnement.
De kaart kostte eenmalig €10 en het abonnement maandelijks €2. Meteen de totale kosten van €12 betaald via Ideal aan Ns.
Twee weken later word er €10 afgeschreven van mijn rekening door NS, porbeer contact op te nemen met de NS via de Chat maar geen succes. Ik laat mijn €10 die onterecht is afgeschreven storneren dus terugstorten op mijn rekening want er staat geen factuur open. De volgende dag bel ik met de klantenservice die vertelt dat er een foutje zat in het systeem en er inderdaad onterecht is afgeschreven. Ik vertel dat ik het geld heb laten terugboeken en dat het daarmee dus in orde is. Dat vind de Klantenservice niet, ik moet de €10 euro naar hen storten zodat ze het mij kunnen terugstorten.
Dat vind ik onzinnig, en dat zeg ik ook, ik ben niet van plan om geld te storten vanwege een fout in het systeem van de NS, ik ben van mening dat ze het zelf moeten oplossen want er is toch wel iemand bij de NS die een foutieve rekening kan laten vervallen. En daar begint de ellende, terreur per email over het niet betalen van het verschuldige bedrag. Dreigement na dreigement, incassokostenverhoging van €40 bij niet betalen. Ik heb verschillende malen gebeld met de klantenservice, meerdere emails verstuurd naar het Hoofd van de Klantenservice Paulette van den Broek maar nee hoor, de NS blijft voet bij stuk houden: de klant moet de fout die bij de NS is ontstaan maar eventjes rechtzetten en ook nog eens de verantwoording nemen voor de ontstaande situatie. Omgekeerde wereld naar mijn beleving. Ik heb zelf jarenlang gewerkt op verschillende Adminstratieve functies maar een dienstverlening zo intens slecht, onwillig en buitengewoon klantonvriendelijk ben ik werkelijk nog nooit eerder tegen gekomen. Ik vraag mij ook oprecht af waar men bij de NS zijn personeel vandaan heeft gehaald, blijkbaar is het anno 2019 zeer moeilijk om nog een enigszins geschikt iemand te vinden die een beetje gezond verstand kan gebruiken en een probleem ook daadwerkelijk zelf kan oplossen.
Diep falen deze klanten service, ik heb medelijden met een ieder die ook hiermee moet communiceren.

Met een Klantenservervice die ook daadwerkelijk service wil bieden aan de klant, die ontstane problemen veroorzaakt door NS ook zelf oplost in plaats van proberen de bal bij de klant te leggen en de situatie alleen maar te laten escaleren. Dit wekt geen vertrouwen in de gehele organisatie.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door D@@n1973