Klacht: Bijbetaling ondanks trajectvrij reizen

op 07 mei 2019 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb een jaarkaart met een trajectvrij abonnement . Tijdens de afsluiting van dit abonnement voor een vrije route keuze of route a. Qua prijs waren er geen verschillen. Ik heb voor route keuze a gekozen. Achteraf had ik het vermoeden dat ik toch beter voor de vrije route keuze had moeten kiezen. Ik heb gebeld met de NS om te vragen of ik gewoon met de NS en Blauwnet kan reizen in dit traject. De medewerkster gaf aan dat dit geen probleem was en ik heb dit vervolgens gedaan. Telkens bij het inchecken bij de Blauwnet gaf mijn kaart ook aan ”trajectvrij”. Nu krijg ik onverwachts een automatische incasso van €49.90 voor de keren dat ik met Blauwnet gereisd heb. Dit kan dus toch niet??! Na diverse telefoontjes en chatgesprekken ben ik nog niets opgeschoten. Mijn abonnement is door een systeemfout ineens niet te wijzigen en ik moet opdraaien voor de kosten. Daarnaast gaven ze aan dat er misschien nog meer kosten bijkomen. Het kan toch niet zo zijn dat ik door verkeerde informatie de dupe ben en de kosten moet gaan betalen?

Als voor de openstaande rekeningen een coulancemaatregel genomen wordt en mijn abonnement gewijzigd wordt in een vrije keuze abonnement zodat ik met Blauwnet en NS kan reizen.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KMLvw