Klacht: onnodig verbruik door foute klep

SINGOTIKO op 06 maart 2024 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mw.J.M.Singotiko, geb.17.01.1966
Hekla 43
1060 NB Amsterdam
Klantnummer : 11352163
Contractrekening : 3014037791

Aan de Vattenfall Sales Nederland N.V.
Postbus 40021
6803 HA Arnhem.
Afdeling Klantenservice/debiteurenadministratie

Ook per gewone post verzonden

Onderwerp: Klacht defecte klep Honeywell binnen werk met als gevolg onnodig meer stadsverwarming verbruik.
Meterstand stadsverwarming op 2 maart 2024 is 0406.080 GJ

Amsterdam, 2 maart 2024

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik graag mijn klacht kenbaar maken over het onnodige energieverbruik dat is opgetreden in mijn appartement als gevolg van een defect aan het verwarmingsmechanisme. Graag zou ik uw aandacht willen vragen voor de volgende situatie:

Al enige tijd ondervond ik problemen met de temperatuurregeling in mijn appartement. Ondanks het feit dat de thermostaat op een laag niveau was ingesteld, bleven de radiatoren ongewoon warm. Pas op 1 maart 2024 heb ik hierover een klacht ingediend bij Vattenfall. Uw monteur, de heer REDIOUAN, heeft op diezelfde dag een bezoek gebracht en geconstateerd dat de klep van de Honeywell was vastgelopen. Hij heeft dit gerepareerd, waardoor het mechanisme weer naar behoren functioneert.

Het is mij bekend dat dergelijke problemen kunnen optreden, maar het is uiterst teleurstellend dat dit defect niet eerder is opgemerkt en verholpen. Als gevolg van de foute werking van het mechanisme is er onnodig meer stadsverwarming verbruikt dan noodzakelijk was. Gezien de huidige hoge energiekosten, ben ik van mening dat dit ongemak en de extra kosten die ik heb moeten dragen, gecompenseerd dienen te worden.

Hoewel ik begrijp dat het moeilijk is om het exacte bedrag van het onnodige energieverbruik te bepalen, stel ik voor om een coulanceaanbod te bespreken dat voor beide partijen acceptabel is. Ik ben ervan overtuigd dat we samen tot een redelijke oplossing kunnen komen om dit probleem te verhelpen.
Graag verzoek ik u vriendelijk om contact met mij op te nemen per telefoon of e-mail om dit verder te bespreken. Ik ben beschikbaar op de onderstaande contactgegevens en kijk ernaar uit om tot een bevredigende oplossing te komen.

Alvast mijn dank voor uw reactie en medewerking. Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan verzoek ik u telefonisch of per e-mail contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Mw. J,M,.Singotiko

Gewenste Oplossing:

Mw.J.M.Singotiko, geb.17.01.1966
Hekla 43
1060 NB Amsterdam
Klantnummer : 11352163
Contractrekening : 3014037791

Aan de Vattenfall Sales Nederland N.V.
Postbus 40021
6803 HA Arnhem.
Afdeling Klantenservice/debiteurenadministratie

Ook per gewone post verzonden

Onderwerp: Klacht defecte klep Honeywell binnen werk met als gevolg onnodig meer stadsverwarming verbruik.
Meterstand stadsverwarming op 2 maart 2024 is 0406.080 GJ

Amsterdam, 2 maart 2024

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik graag mijn klacht kenbaar maken over het onnodige energieverbruik dat is opgetreden in mijn appartement als gevolg van een defect aan het verwarmingsmechanisme. Graag zou ik uw aandacht willen vragen voor de volgende situatie:

Al enige tijd ondervond ik problemen met de temperatuurregeling in mijn appartement. Ondanks het feit dat de thermostaat op een laag niveau was ingesteld, bleven de radiatoren ongewoon warm. Pas op 1 maart 2024 heb ik hierover een klacht ingediend bij Vattenfall. Uw monteur, de heer REDIOUAN, heeft op diezelfde dag een bezoek gebracht en geconstateerd dat de klep van de Honeywell was vastgelopen. Hij heeft dit gerepareerd, waardoor het mechanisme weer naar behoren functioneert.

Het is mij bekend dat dergelijke problemen kunnen optreden, maar het is uiterst teleurstellend dat dit defect niet eerder is opgemerkt en verholpen. Als gevolg van de foute werking van het mechanisme is er onnodig meer stadsverwarming verbruikt dan noodzakelijk was. Gezien de huidige hoge energiekosten, ben ik van mening dat dit ongemak en de extra kosten die ik heb moeten dragen, gecompenseerd dienen te worden.

Hoewel ik begrijp dat het moeilijk is om het exacte bedrag van het onnodige energieverbruik te bepalen, stel ik voor om een coulanceaanbod te bespreken dat voor beide partijen acceptabel is. Ik ben ervan overtuigd dat we samen tot een redelijke oplossing kunnen komen om dit probleem te verhelpen.
Graag verzoek ik u vriendelijk om contact met mij op te nemen per telefoon of e-mail om dit verder te bespreken. Ik ben beschikbaar op de onderstaande contactgegevens en kijk ernaar uit om tot een bevredigende oplossing te komen.

Alvast mijn dank voor uw reactie en medewerking. Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan verzoek ik u telefonisch of per e-mail contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Mw. J,M,.Singotiko

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 06 maart 2024 om 14:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Wat ontzettend vervelend dat er een defect in de installatie was. Fijn dat dit naar behoren is opgelost en dat alles weer goed werkt! Ik snap dat je niet zit te wachten op extra kosten bij een mogelijk hoger verbruik. Ik zorg ervoor dat een collega van afdeling Warmte je belt om te bespreken wat we hierin kunnen betekenen.

Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall

Alle klachten die gemeld zijn door SINGOTIKO