Klacht: Nuon NDK001

Dick op 25 mei 2021 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte Intrum,

Helaas ben ik opnieuw geconfronteerd met een sommatie tot betaling binnen 8 dagen aan u, in de hoedanigheid van Intrum namens Vattenfall voorheen Nuon aangaande een vordering welke u in opdracht heeft genomen.

Onder verwijzing naar de bijlage in al uw eerdere bericht tref ik geen gegevens die ik kan staven aan enige overeenkomst en of overeenkomsten, buiten dat kan ik nimmer toestemming gegeven hebben tot nieuwe leveringen daar ik op de datum van ontstaan van uw gepretendeerde vordering reeds failliet was. Bovendien staan de facturen in Mijn Vattenfall voorheen Nuon als REEDS VOLDAAN. Nadrukkelijk verwerp ik dan dus ook uw gepretendeerde vordering

Een gewaarmerkte afnamen en meterstanden overzicht over de totale looptijd van de overeenkomst/ overeenkomsten ontbreekt. Tevens is er geen enkelbewijs dat de overeenkomsten daadwerkelijk door mij zijn aangegaan of door mij in opdracht gegeven zijn.

Uit boven gemelde kan ik opmaken dat u zich niet heeft vergewist van de juistheid en toedracht van de vordering die u onder zich houdt. Ook de nodige toetsing aangaande de het GBA heeft niet plaatsgevonden.

Gewenste Oplossing:

In afwachting van reactie van Intrum en Vattenfall voorheen Nuon, waarin zij kenbaar maken de vordering te seponeren op grond van foutieve aanname in de zin dat zij de vorderingen als dusdanig nooit hadden mogen aanvaarden en of uit handen konden geven of verkopen, daar Intrum niet in de gelegenheid is geweest zich te vergewissen van de juistheid ervan.

Met klem raat ik Intrum aan per direct aangifte te doen bij de politie van het valselijk instellen van een vordering door Vattenfall voorheen Nuon, Ik nog mijn Curator zijn nimmer in voorgaand stadium gekend in de gang van zaken. Dit wordt door zowel Intrum en Vattenfall voorheen Nuon in de vorderingen verzwegen. In de “slotnota” die Intrum heeft uitgereikt, ontbreekt de mededeling dat de vordering door Vattenfall voorheen Nuon is ontkracht en betwist door vier collega kantoren.

Per omgaande verzoek ik u mij te berichten dat u, Intrum en Vattenfall voorheen Nuon hun verzekeringen hebben ingelicht hangende een schadeclaim in zakken dit dossier en alle andere dossiers die Intrum onder zich houden.

De schade als dusdanig zal bij staat gaande een aanhang te makken procedure worden opgemaakt maar al vast begroot worden op € 128.271,65 exclusief kosten en vervolgschades.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

3 jaren geleden - Goedemorgen, Uit uw bericht begrijp ik dat u de vordering van Intrum namens ons betwist. Op het moment dat de vordering ontstond was u al failliet en er is volgens u geen bewijs dat de overeenkomst door u of in uw opdracht is gesloten. Ik kijk natuurlijk graag met u mee hoe dit zit en waar de vordering vandaan komt. Mag ik hiervoor in een privébericht de voormalige bedrijfsnaam en het contractrekeningnummer? Dit laatste staat op onze facturen die u nog vindt in Mijn Vattenfall. Het begint met 30. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Dick

3 jaren geleden - Uw interpertatie van mijn bericht neem ik ter kenisneming aan. De gevraagde gegevens staan in het bericht vermeld. Privé schuurman.dick@ gmail.com Vriendelijke groet Dick

Reactie van de melder van de klacht Dick

3 jaren geleden - Excuus, gegevens staan niet in de het bericht. Volgen als nog.

Reactie van de melder van de klacht Dick

3 jaren geleden - Eindhoven 11 mei 2021 Dossier/klantnummer: M31099448/10854174 Contractrek.nr: 3013644842 Leveringsadres: Wilhelminaplein 8 Postcode/Woonplaats: 5611 HE EINDHOVEN En: Leveringsadres: Prins Hendrikstraat 7 Postcode/Woonplaats: 5611 HH EINDHOVEN Per e mail en aangetekend met handtekening retour Geachte Intrum, Helaas ben ik opnieuw geconfronteerd met een sommatie tot betaling binnen 8 dagen aan u, in de hoedanigheid van Intrum namens Vattenfall voorheen Nuon aangaande een vordering welke u lijkt te hebben gekocht. Onder verwijzing naar de bijlage in al uw eerdere berichten tref ik geen gegevens die ik kan staven aan enige overeenkomst en of overeenkomsten, buiten dat kan ik nimmer toestemming gegeven hebben tot levering en of nieuwe leveringen daar ik op de datum van ontstaan van uw gepretendeerde vordering reeds failliet was. Nadrukkelijk verwerp ik dan dus ook uw gepretendeerde vordering. Een gewaarmerkte afnamen en meterstanden rapport/overzicht over de totale looptijd van de door u genoemde overeenkomst/ overeenkomsten ontbreekt. Tevens is er geen enkel bewijs dat de overeenkomsten daadwerkelijk door mij zijn aangegaan of door mij in opdracht gegeven zijn. Nadrukkelijk betwist ik het bestaan van enige overeenkomst en een daaruit voortvloeiende vordering. Uit boven gemelde kan ik opmaken dat u zich niet heeft vergewist van de juistheid en toedracht van de vordering die u onder zich houdt. Ook de nodige toetsing aangaande de het bijvoorbeeld GRIB heeft niet plaatsgevonden enz enz. Uw niet c.q. onvolledig en niet inhoudelijk reageren zie ik als een ridicule impertinente dwaling die de goede zaak niet ten goede gaat komen, als u zich niet per direct recupereert en de opdracht teruggeeft en of volledig seponeert, zal ik volharden in een tegeneis: te veel energie is er reeds sinds maanden gestoken in het vinden van de juistheid van de vordering, die u nu met een e mail weer op losse schroeven zet. Niet zinnig lijkt het mij om het verleden met Intrum en Vattenfall voorheen Nuon en haar werkwijze weer op te halen en kracht bij te zetten echter zeg ik u aan dat bij geen herstel uwer zijdes ik onherroepelijk zal volharden in mijn eisen uit het verleden. Een verweer van onbehoorlijkheid om arglist van u als eiser namens en Vattenfall voorheen Nuon is op zijn plaats en zal onder de noemer van Redelijkheid en billijkheid altijd slagen en zichzelf wederkerig bekrachtigen in de bona fide en de stricti iuris zeker wanneer deze fictieve en/of oneigenlijk verkregen verbintenissen aan gaat. De goede trouw in objectieve zin is zowel abstract al concreet van toepassing op uw sommaties en hierbij door mij verworpen evenals de kosten die deze met zich meebrengen. De openstaande posten (als deze al zouden bestaan) dienen eerst verrekend te worden met alle gepretendeerde overeenkomsten en Eindnota’s en pas als dan in mindering te worden op de diverse schadeposten in mijn faillissement, ontstaan uit het handelen van u. Het eventuele surplus is uit te keren of opeisbaar te maken als überhaupt komt vast te staan dat er een vordering bestaat. In afwachting van reactie van Intrum en Vattenfall voorheen Nuon, waarin zij kenbaar maken de vordering te seponeren op grond van foutieve aanname in de zin dat zij de vorderingen als dusdanig nooit hadden mogen aanvaarden en of uit handen konden geven of verkopen, Intrum niet in de gelegenheid is geweest zich te vergewissen van de juistheid ervan, stel ik u aansprakelijk en adviseer u met klem: “Met klem raat ik Intrum aan per direct aangifte te doen bij de politie van het valselijk instellen van een vordering door Vattenfall voorheen Nuon, Ik nog mijn Curator zijn nimmer in voorgaand stadium gekend in de gang van zaken. Dit wordt door zowel Intrum en Vattenfall voorheen Nuon in de vorderingen verzwegen. In de “slotnota” die Intrum heeft uitgereikt, ontbreekt de mededeling dat de vordering door Vattenfall voorheen Nuon is ontkracht en betwist. Nadrukkelijk verwerp ik de vorderingen als dusdanig en beroep mij op de openbaarheid van het recht en de mogelijkheid tot het indienen van een klacht bij de Nederlandse Vereniging voor Incasso-ondernemingen (NVI) en de Autoriteit Consument en Markt (ACM), gezien de structuur van de onderneming zal ook de OPTA niet vergeten worden. Intrum en Vattenfall voorheen Nuon doen maar wat en weten niet waar zij het over hebben omdat het zo uit komt. Zoveel gedraai en onzin heb ik nog niet vaak eerder gezien van een incassobureau en zijn opdrachtgever. Afsluitend verzoek ik u en zo nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen na dagtekening van dit bericht mij in het bezit te stellen van alle debet/credit facturen, Eindafrekeningen, contracten als ook beëindigingen energielevering vanaf 15 januari 2011 tot en met heden en daaraan gekoppeld een berekening van de te verrekenen voorschoten en/of borg bedragen die logischerwijs wel betaald zullen moeten zijn. Ook een gewaarmerkte meterstanden rapport met de daaraan gekoppelde contractperiodes en de daar toe behorende EAN-codes voor meters, gas en elektra. Per omgaande verzoek ik u mij te berichten dat u, Intrum en Vattenfall voorheen Nuon hun verzekeringen hebben ingelicht hangende een schadeclaim in zakken dit dossier en alle andere dossiers die Intrum onder zich houden. De schade als dusdanig zal bij staat gaande een aanhang te makken procedure worden opgemaakt maar al vast begroot worden op € 128.271,65 exclusief kosten en vervolgschades. U kunt dit gemarchandeerd voorkomen door Graag de omschrijving: D2019006 - regeling Schadeclaim Intrum en Vattenfall voorheen Nuon toevoegen. Vriendelijke Groeten Dick Schuurman Beëindiging leveringscontract 28 juni 2018 Bevestiging opzegging 05 juni 2018 Prins Hendrikstraat 7, EINDHOVEN Bevestiging verhuismelding 28 mei 2018 Prins Hendrikstraat 7, EINDHOVEN Beëindiging leveringscontract 26 april 2018 Wilhelminaplein 8, EINDHOVEN

Bericht van Vattenfall

3 jaren geleden - Dank voor deze uitgebreide aanvullende informatie. Mag ik alleen nog de bedrijfsnaam? Dan kan ik een inhoudelijke reactie geven. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Dick

3 jaren geleden - Bedrijfsgegevens Bedrijfsnaam Kaffee De Groot Nummer kvk 57661898 Contact persoon D. Schuurman Telefoonnummer 1 - Telefoonnummer 2 - Klantnummer 24236776 Inloggen Gebruikersnaam [email protected] Wachtwoord Wijzig gebruikersnaam Wachtwoord wijzigen Betalen Betaalmethode Acceptgiro Betaaldag Betaling binnen 14 dagen na factuurdatum Correspondentieadres Wilhelminaplein 8 5611 HE, EINDHOVEN Factuuradres Wilhelminaplein 8 5611 HE, EINDHOVEN Leveringsadres Prins Hendrikstraat 7 5611 HH, EINDHOVEN en Wilhelminaplein 8 5611 HE, EINDHOVEN

Bericht van Vattenfall

3 jaren geleden - Dank voor de aanvullende gegevens. Ik zorg ervoor dat je deze week gebeld wordt door onze afdeling Faillisementen. Zij bellen je op nummer 06655 om dit verder te bespreken. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Dick

3 jaren geleden - Ik wil vandaag gebeld worden. Dit duurd al te lang om verder spelletjes te spelen.

Bericht van Vattenfall

3 jaren geleden - Goedemiddag, Omdat we graag een volledig juiste en duidelijke reactie willen geven zorgen we ervoor dat je schriftelijk reactie krijgt. Dit gebeurt zo snel mogelijk. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Dick

3 jaren geleden - Hoi Ellen, Beetje laat of niet! Geachte heer Schuurman, In ons telefoongesprek van hedenmorgen heb ik met u afgesproken dat ik het dossier inhoudelijk zal gaan bekijken. Dit nadat u eerder vragen gesteld heeft, helaas heeft dit geen duidelijkheid voor u gegeven. Het was voor mij niet mogelijk in het telefoongesprek een duidelijk uitleg te geven. Tot aan de datum van 16 augustus 2021 zullen er geen acties ondernomen worden. Het is de bedoeling u zo snel mogelijk inhoudelijk reactie te geven. Met vriendelijke groet, H. van de Graaf Credit Specialist Operations Oxxio Nederland bv Superslim.Supervoordelig.

Bericht van Vattenfall

3 jaren geleden - Goedemiddag, Ik kan de invordering hier niet pauzeren omdat de vordering verkocht is aan Intrum. Je krijgt ook van ons een schriftelijke reactie. Die volgt zo snel als mogelijk. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Alle klachten die gemeld zijn door Dick