Klacht: Laadkabel kwam niet meer los na opladen aan hun laadpaal.

Mario2023 op 02 november 2023 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Moest Op 18/10 in Maastricht (180km ver) zijn met mijn Mach E dus ingeplugd in 1 van hun laadpalen (Jerichoplein/Limmel wijk). Alles in orde tot dusver. Als ik wil vertrekken 4u later krijg ik de kabel niet meer uit de paal. Via de app (eerst geïnstalleerd) gemeld en dan maar gebeld. De operator meldt mij dat het een poosje kan duren voordat er iemand ter plaatse is. 25 min later bel ik opnieuw , krijg ik iemand anders aan de lijn die zegt dat het niet meer voor vandaag is maar dat ze mij gaan contacteren via tel. om af te spreken, 1 van de volgende dagen. Blijkbaar zijn ze het al gewend. Dus kan ik voorlopig niet opladen en is het bang afwachten of ik geen nieuwe kabel moet kopen (tss de 150 en 300€ NB).

Dat ze zoals beloofd mijn kabel terug bezorgen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

7 maanden geleden - Goedemiddag, Dat is natuurlijk verschrikkelijk onhandig. Dank voor je melding! Ik heb dit doorgestuurd naar de juiste afdeling met het verzoek zo snel mogelijk contact met je op te nemen hierover. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

7 maanden geleden - Mario en niet vattenfall zoals boven verkeerdelijk aangegeven wordt: Beste Ellen, ze bellen niet zoals ze hadden beloofd. Ik heb de voorbije 48u 9 keer gebeld, zit ondertussen 15€ over mijn abonnement (Belgisch nummer) en heb hen 2x gedwongen om mijn adres te noteren voor de kabel. Ze hebben mij telkens met een kluitje in het riet gestuurd: er zal een monteur u contacteren. We zijn 2 dagen verder NB. Het gebeurt niet. Mvg

Bericht van Vattenfall

7 maanden geleden - Goedemiddag Mario, Ik heb de klacht opnieuw doorgestuurd met het verzoek dit met de grootste spoed op te pakken. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

7 maanden geleden - Beste Ellen, 5d verder en geen nieuws. Ondertussen weet ik via het internet dat er in Limburg geregeld problemen zijn dankzij een ontoereikende dataverbinding met de palen. Ik wil mijn kabel terug zoals de dienst storingen verschillende keren beloofd heeft. Jullie hebben mijn adres. Zo simpel is het. Jullie schuld en het ligt niet aan mij. Mvg, Mario.

Bericht van Vattenfall

7 maanden geleden - Hoi Mario, Mijn excuses dat dit zo lang duurt, ik heb dit weer doorgezet en hoop zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen. Vriendelijke groet, Nancy, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

7 maanden geleden - Als jullie monteur de kabel niet wil teruggeven, mogen jullie 251€ storten op BE60 8909 2401 6270 tnv Mario Neyt. Want zoveel kost een nieuwe , originele Ford kabel. Alvast bedankt. Mvg, Mario Neyt

Bericht van Vattenfall

7 maanden geleden - Hoi Mario, Sorry dat dit zo lang duurt, ik ben nog druk voor je bezig. Wil je je eerdere bericht met je IBAN verwijderen of privé sturen? Ik ben bang dat deze anders voor iedereen te lezen is. Groeten, Nancy, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

7 maanden geleden - Beste Vattenfall medewerker, 9 dagen verder ondertussen en geen resultaat. Ik geloof er niet meer in eerlijk gezegd. Misschien moeten jullie het ibannummer eerst maar eens noteren om te beginnen? Want jullie dienst heeft al problemen om mijn adres te registreren voor de teruggave van mijn kabel. mvg, Mario

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

7 maanden geleden - 14d verder: laadkabel wordt niet teruggegeven en ik krijg hem niet vergoed, alhoewel ze nu ook weten wat mijn rekeningnr. is. Kijk eens op trustpilot vattenfall reviews: 1,4 op 5 . Dan weet je het wel. Mario Neyt

Bericht van Vattenfall

7 maanden geleden - Goedemiddag Mario, Onze collega's hebben de partij die de storing heeft verholpen al op 23/10 gevraagd om contact met je te zoeken. Sorry dat dit nog steeds niet is gelukt. Ook wij hebben je benaderd op het telefoonnummer dat je hier hebt vermeld. Is dit telefoonnummer juist en zo niet, wil je die dan nog via een privébericht sturen (dit doe je door privé aan te klikken naast het tekstveld)? Vriendelijke groet, Nancy, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

7 maanden geleden - Beste vattenfall medewerker, er is nooit gebeld geweest en ik heb mijn nummer al zeker 3x doorgegeven . Ik heb overigens de eerste 48u na het voorval zelf 9 keer gebeld. Dus dat jullie mijn nummer nog niet zouden hebben , dat is ook best onzinnig te noemen. Vattenfall in charge had me privé(!) een bericht gestuurd dat ze me gingen bellen tussen 10u en 10u30 vandaag. Ze gaven in het bericht aan dat ze mijn nr. hebben. Is opnieuw niet gebeurd. Stuur de kabel toch op met postnl? Kost 7€ of zo en jullie hebben mijn adres ondertussen. Het is de originele blauwkleurige Ford kabel en hij meet 530cm. Mvg, Mario Neyt

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

7 maanden geleden - En ondertussen ruim 3 weken verder en niemand die me gebeld heeft. Bende leugenaars. Steek de kabel maar waar de zon nooit schijnt.

Bericht van Vattenfall

5 maanden geleden - Goedemorgen Mario, Inmiddels zijn wij een tijd verder en hopen wij dat de klacht inmiddels is opgelost door het vergoeden van de laadkabel. Mocht dit niet het geval zijn, wil je dit ons dan laten weten? Vriendelijke groet, Nancy, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

5 maanden geleden - Beste Nancy, ik heb 270€ schade. Er is mij 3 weken geleden voorgesteld om 160€ te vergoeden. Ik heb al het nodige gedaan: kopie van de bankpas en recente transacties om fraude uit te sluiten. Ik heb net nog eens gecheckt: er is nog niks op mijn rekening gestort. We zijn inmiddels ruim 2 maand verder na het voorval.

Reactie van de melder van de klacht Mario2023

5 maanden geleden - Hey vattenfall, we zijn straks 3 maand verder en jullie hebben niks ondernomen om mijn verlies enigszins te compenseren. Ik heb gezien dat jullie waardering 1.3 op 5 is op een andere stek op het internet. De ene na de andere ontevreden klant. Nog maar eens het bewijs dat de consument niks kan beginnen tegen grote bedrijven. Schandalig.

Alle klachten die gemeld zijn door Mario2023