Klacht: Hoe raak ik toonfdrequente installatie in meterkast kwijt, ik kan het nergens melden

VVE Roosevelt op 17 januari 2022 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik regel het onderhoud Algemene Voorzieningen in een flatgebouwtje adres Rooseveltstraat 5 Leiden. Vattenval is elek leverancier. We hebben anderhalf jaar geleden brand gehad in een meterkast. Waarschijnlijke oorzaak oude verbindingen met daardoor warmteontwikkeling. Liander heeft veel tijd aan oorzaak onderzoek en reparatie besteed. Veel vervolgschade geweest. Met dit in het achterhoofd willen we overbodige zaken uit meterkasten weg hebben. Van het energiebedrijf zit er van vroeger nog aangesloten in de meterkast voor de algemene voorzieningen een verzegelde toonfrequent sturing en een relais. Hoe krijg ik dit weg? Bij Liander krijg ik geen respons omdat ik geen klantnummer heb. Even opletten: Rooseveltstraat 5 is 3 verschillende gebruikers: De Tegelspecialist in de onderbouw, een flatje op de 1e etage en dus de VVE Algemene Voorzieningen. Graag reactie waar ik moet zijn hiervoor

Gewenste Oplossing:

Meld mij hoe ik de overbodige verzegelde apparatuur kwijt kan en liefst contactgegevens van bij wie ik moet zijn. Ik ben er al dagen mee bezig maar nog niet gelukt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 17 januari 2022 om 15:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

wat vervelend om te lezen dat je hier al zo lang mee bezig bent. Echter wij zijn de leverancier en geen eigenaar van de meter of installatie. Dat is de netbeheerder. Wij kunnen je daarom niet helpen omdat wij niks over de installatie te zeggen hebben als leverancier. Hopelijk kom ej er uit met de netbeheerder.

Met vriendelijke groet,

Joeri
Vattenfall

VVE Roosevelt

Heeft op 18 januari 2022 om 10:57 geantwoord

Mijn aanspreekpunt voor alles van elektriciteit is Vattenfall. Daar heb ik klantnummer van. Mijn technisch probleem paste niet in de standaardproblemen bij Liander. Zowel Vattenfall als Liander waren niet telefonisch bereikbaar, na een half uur redelijk luisteren nog geen contact dus maar opgehangen. Uiteindelijk wordt het waarschijnlijk opgelost via een installateur maar die moet daarbij zegels verbreken en onder spanning staand relais en schakelklok van het electriciteitsbedrijf weghalen. Gezien de recente zware problemen in de installatie van Liander had ik het beter gevonden als via de electriciteits leverancier was gewerkt

Alle klachten die gemeld zijn door VVE Roosevelt