Klacht: Hinderlijke dwang na afsluiting warmtenet

martijnk75 op 16 april 2024 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Beste medewerker van Vattenfall,

Sinds geruime tijd ontving ik periodiek brieven met dreigende toon van u met betrekking tot het niet hebben van een aansluiting op uw warmtenet. Daarmee bedoel ik de herinneringen, laatste herinneringen en allerlaatste herinneringen.

Ik heb mij een tijd geleden af laten sluiten van de stadsverwarming. Dat ging niet vanzelf maar uiteindelijk is dat gelukt. Ik heb alleen nog een contract bij Vattenfall voor wat betreft mijn warmwateraansluiting. Contractueel is er duidelijkheid en ook de jaarafrekeningen zijn juist.

Echter met zeer grote regelmaat en ook afgelopen weekend weer ontvang ik een brief met een dreigende ondertoon dat ik nu echt weer moet zorgen dat ik aangesloten wordt op de stadsverwarming. Dat wil ik niet en ik heb dat ook al een groot aantal keren aangegeven, zowel telefonisch als schriftelijk. Het liefst ben ik geheel geen klant meer bij . In 2025 zal ik daartoe de eerste stappen zetten.

Ik heb het even laten rusten, maar ik besluit hier nu werk van te gaan maken omdat het inmiddels ook vervelend begint te worden.
Op 13 september 2023 zijn mijn zoon en ik tot an de deur benaderd door een zeer brutale medewerker van uw bedrijf. Hij stopte een briefje in de bus uiteindelijk met het ook weer dwingende verzoek hem terug te bellen. Ik heb deze medewerker gebeld en heb hem aangegeven dat ik geen contact meer wil met Vattenfall en hem, inzake de aansluiting op de stadsverwarming. De medewerker uitte allerlei feitelijkheden over mijn warmteaansluiting, hij dreigde bij mij binnen te willen komen, mij compleet af te willen sluiten van de stadsverwarming aan de straatzijde, de straat open te gaan breken met een bulldozer, hiervan een zaak te gaan maken, contact op te gaan nemen met het hoofdkantoor, ik niet terzake kundig was met betrekking tot de energievoorziening en dat hij een en ander ging regelen voor mij. Hij ondersteunde zijn woorden door te zeggen dat hij zeker al meer dan 20 jaar in dienst zou zijn van Vattenfall. Mijn zoons worden daar bang van dat iemand zomaar bij ons binnenkomt als zij de deur open doen en ik niet thuis ben. Dit is echt onwenselijk.

Ik heb heel duidelijk aangegeven dat de opmerkingen van uw collega en dreigementen aan mijn adres geheel niet gewenst zijn. Deze medewerker schijnt nog voor mijn deur te hebben gestaan om zijn woorden kracht bij te zetten. Ik ben gelukkig niet bang uitgevallen maar mocht ik nog last van deze meneer krijgen en deze persoon bevindt zich onrechtmatig op of rondom mijn huis, dan zal ik deze medewerker overdragen aan de politie en aangifte doen. Na het laatste telefoongesprek heb ik van deze persoon niets meer vernomen.

Ik wil dat u stopt mij brieven te sturen, mensen van uw bedrijf op mij af te sturen die samen met allerlei onjuistheden dreigementen uiten met betrekking tot het niet hebben van een aansluiting op de stadsverwarming bij uw bedrijf.

Mocht u of een van uw medewerkers in geschreven of fysieke vorm mij op deze of op vergelijkbare wijze lastig blijven vallen in het kader van het niet hebben van een aansluiting op het warmtenet anders dan mijn aansluiting op het warm water, dan zal ik serieus overwegen aangifte doen van stalking bij de politie. Ik kan inmiddels die deze zeer hinderlijke en dreigende wijze van ‘klantenbinding’ voldoende onderbouwen met het grote aantal brieven en brievenbuskaartjes.

Op voorbaat van mijn excuus over de sterkte van mijn bewoordingen.
Andere verzoeken en correspondentie en telefoongesprekken hebben tot nu toe niet het juiste effect gehad.

Samengevat:

Ik wil dat het stopt
Ik wil niet worden aangesloten op het warmtenet.
Ik wil (nog) wel aangesloten blijven op de warmwateraansluiting conform contract

Graag een schriftelijke reactie of mijn e-mail.

Dat Vattenfall mijn klacht ontvangt en in behandeling neemt.
Tot twee maal toe heb ik mijn klacht naar het e-mailadres gestuurd en 2 x gebeld over de klacht, maar de klacht gaat steeds in de interne administratie verloren,.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

2 maanden geleden - Goedemiddag, Het klinkt alsof je alle juiste stappen hebt gezet om het goed te regelen, maar dat het nu aan onze kant misgaat. Dat hoort natuurlijk niet zo te gaan. Mijn excuses daarvoor. Ik kijk graag even met je mee om te zorgen dat de brieven en bezoeken stop worden gezet. Wil je daarvoor via een privébericht nog de volgende gegevens sturen: - Geboortedatum - Postcode huisnummer - Laatste drie cijfers van het bankrekeningnummer Met vriendelijke groet, Sander, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht martijnk75

2 maanden geleden - Hoe stuur ik een privébericht?

Bericht van Vattenfall

2 maanden geleden - Goedemorgen, Je kan bij het reageren aangeven dat de reactie alleen zichtbaar moet zijn voor ons. Met vriendelijke groet, Sander, Vattenfall

Vattenfall

Heeft op 16 april 2024 om 14:21 geantwoord

Goedemiddag,

We hebben helaas geen bericht meer van je ontvangen. Ik ga er daarom vanuit dat je inmiddels via een andere weg verder bent geholpen. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je altijd contact met ons opnemen via hier: https://www.vattenfall.nl/klantenservice/contact/

Sander, Vattenfall

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door martijnk75