Klacht: Geen volledige informatie en geen recht op oude tarief

acbijl1986 op 02 november 2021 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Op 30 september via de chat contact gehad met vattenfall. Aangezien per 1 oktober de prijzen zouden worden verhoogd en mijn huidige contract op 1 dec zou vervallen wilde ik een contract bij vattenfall afsluiten. Ik kon nog geen contract bij vattenfall afsluiten (zonder dat ik een boete zou krijgen van Oxxio) omdat je maar 60 dagen van te voren een contract kunt afsluiten bij vattenfall. Via de chat kreeg ik het advies om een paar dagen later het contract af te sluiten. U raadt het al de prijs zijn op 1 oktober bijna verdubbeld. Via een andere aanbieder kreeg ik te horen dat ik beter het contract wel had kunnen afsluiten en dan binnen de bedenktijd van 14 dagen had kunnen annuleren als de prijsstijging niet opwoog tegen de boete van oxxio. Helaas heb ik dat advies dus niet gekregen. Ik heb na een paar dagen maar een contract bij welkom energie afgesloten, helaas is die inmiddels failliet verklaard. Vorige week kwam ik een actie van vattenfall tegen met daar bij 45 euro cashback. Ik heb maar besloten om die af te sluiten omdat alle alternatieven duurder waren. Afgelopen zondag kwam ik een andere actie van vattenfall tegen waarbij je een nintendo switch bij het contract zou krijgen. Ik wilde deze graag afsluiten maar wist niet of dat wel kon aangezien ik al een contract bij vattenfall had afgesloten (zat nog wel binnen de 14 dagen bedenktijd) en of de switch nog wel beschikbaar was omdat er opop stond. Ik heb daarom besloten om zondag (31 okt) een bericht op de chat te zetten en aan te geven dat ik dit contract wel zou willen als de switch nog beschikbaar was. De tarieven waren wel wat hoger maar het zou mij zo’n 100 euro meer kosten dus nog steeds aantrekkelijk. Helaas heb ik gisteren geen reactie gehad maar pas op 1 nov. Helaas zijn de tarieven op 1 nov weer verhoogd en kreeg ik via de chat te horen dat ze de tarieven van gisteren niet meer konden aanbieden en dat ze niks voor mij kunnen doen. De tarieven zijn nu zo’n 300 euro duurder dus dat weegt niet op tegen een switch.

Contract met de tarieven van 31 oktober met een nintendo switch:
gas: 1,455461
stroom:0,337445

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 02 november 2021 om 12:27 geantwoord

Goedemiddag Robert,

Vervelend dat het mis is gelopen met het contract. Ik bekijk de situatie graag voor je. Wil je mij hiervoor je geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je IBAn sturen?

Vriendelijke groet,
Nancy, Vattenfall

Bericht van Vattenfall

4 weken geleden - Goedemorgen, Bedankt voor je gegevens. Het is een vervelende samenloop van omstandigheden. Je bent nu inderdaad aangemeld voor een contract met eenmalige korting van € 45,-. Je had je kunnen aanmelden voor het aanbod met de Nintendo Switch. Hier heb je ons op zondag 31 oktober een berichtje over gestuurd. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 - 21:00 uur, waardoor je inderdaad op maandag 1 november antwoord kreeg. Het aanbod met de Nintendo Switch is er niet meer. Ik heb geen mogelijkheid om dit alsnog aan te bieden. Ook is het niet mogelijk om de eenmalige korting eraf te halen in ruil voor de Switch. Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

acbijl1986

Heeft op 03 november 2021 om 16:19 geantwoord

Bedankt voor uw bericht. Het aanbod met de nintendo switch staat nog steeds op jullie site (https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/nintendo-switch/). Waarom kunt u hem dan niet meer aanbieden? Het zijn inderdaad vervelende omstandigheden en ik zou u echt willen vragen om uit coulance mij te helpen.

Bericht van Vattenfall

3 weken geleden - Goedemiddag, Mijn excuus, ik had begrepen dat het aanbod niet meer online stond. Je huidige aanmelding kan nog geannuleerd worden. Je kan dan inderdaad via die link alsnog het contract met de Nintendo Switch aanvragen. Dat is dan wel met de tarieven van nu. We kunnen de tarieven van 31 oktober sowieso niet meer aanbieden. Als je dit wil, neem je dan even contact met ons op om te annuleren? Je vindt onze contactgegevens op www.vattenfall.nl/contact Vriendelijke groet, Ellen, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht acbijl1986

3 weken geleden - En waarom kunt u dat niet meer aanpassen aan de tarieven van 31 oktober? Ik heb toch op tijd met jullie contact opgenomen maar helaas niet voor 1 nov nog een reactie ontvangen? Daarnaast denk ik nog steeds dat de voorlichting in eerste instantie voor 1 oktober niet goed van jullie kant was anders was ik veel voordeliger uit geweest en dat wisten jullie best maar blijkbaar zaten jullie niet op mij als klant te wachten. Dus nogmaals het verzoek om gewoon de tarieven te gebruiken van 31 oktober en mij een switch toe te sturen.

Bericht van Vattenfall

2 weken geleden - Goedemiddag, Je hebt ons op zondag 31 oktober benaderd en dan zijn wij niet bereikbaar. Wij kunnen het contract dus niet meer voor je omzetten met tarieven die in oktober geldig waren. Vriendelijke groet, Nancy, Vattenfall

Alle klachten die gemeld zijn door acbijl1986