Klacht: boete voor opzeggen contract ivm verhuizing

Arnaud Witjes op 11 september 2020 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In verband met de verkoop van onze woning en het wachten op het afbouwen van onze nieuwe woning, wilde ik ons huidige contract bij Vattenfall graag bevriezen zodat we het mee kunnen nemen naar onze nieuwe woning. Dit is helaas niet mogelijk bij Vattenfall en daarom gaf de klantenservice het advies het contract op te zeggen. Dat kost ons wel €50, boete voor het elektriciteit contract en €50. boete voor het gas contract! Ik ben het hier niet mee eens, ook gezien de lange relatie die wij al met het bedrijf hebben

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als deze boete wordt kwijtgescholden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

4 jaren geleden - Beste Arnaud, we lezen je klacht op deze website. Graag kijken we jouw situatie even inhoudelijk na. We hebben hiervoor wat aanvullende gegevens nodig ter controle. Graag ontvangen we je geboortedatum en de laatste drie cijfers van je IBAN. Groet, Joeri

Reactie van de melder van de klacht Arnaud Witjes

4 jaren geleden - Beste Joeri, Bedankt voor je reactie, als ik mijn gegevens hier plaats, zijn ze dan gelijk online zichtbaar? Groeten Arnaud

Reactie van de melder van de klacht Arnaud Witjes

4 jaren geleden - Beste Joeri, Ondertussen is het probleem nog erger geworden. Ik heb vandaag de bevestiging van opzegging ontvangen en daarin staat naast de €100 boete ook nog eens doodleuk dat ik mijn factuurkorting van €250 ook kwijt ben. Er wordt niet eens een berekening naar rato gemaakt en/of een voorstel gedaan. Na telefonisch contact met de klantenservice is mijn teleurstelling alleen maar groter geworden, de medewerkers die ik heb gesproken moeten snel een cursus klantvriendelijkheid gaan volgen, sorry dat ik het zeg. Excuses dat ik je lastig moet vallen met deze aanvullende informatie, maar het is de harde realiteit. Groeten Arnaud

Bericht van Vattenfall

4 jaren geleden - Wat jammer om te lezen dat de teleurstelling alleen maar groter is geworden, Arnaud. We bekijken natuurlijk graag of we hier samen uit kunnen komen. De gegevens die je hier in een reactie plaatst zijn inderdaad online zichtbaar. Vind je het anders fijn om het contact per e-mail voort te zetten? Groet, Tyas

Reactie van de melder van de klacht Arnaud Witjes

4 jaren geleden - Goedemiddag Tyas, Als we het contact op een andere wijze voort kunnen zetten, graag. Maar hoe maak ik mijn gegevens kenbaar zonder ze online te zetten. Jullie hebben mijn klantnummer, op basis daarvan kun je mijn gegevens toch zien en contact opnemen via mail of telefoon?

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 11 september 2020 om 15:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hi Arnoud,

Dan mag je ons een e-mail sturen via [email protected] met de gevraagde gegevens en helpen wij je daar verder. Het is inderdaad zo dat wij met jouw klantnummer al je gegevens op kunnen vragen, alleen is het wettelijk verplicht om controle te doen op jouw gegevens. Zodat wij de privacy van je gegevens kunnen waarborgen. Wij zullen je klacht hier sluiten en het gesprek via e-mail verder voeren.

Groeten, Nancy

Alle klachten die gemeld zijn door Arnaud Witjes