Klacht: Blijven Loont-Korting onterecht stopgezet !

Sander_72 op 29 december 2022 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Deze klacht gaat het over het onterecht stopzetten van de Blijven Loont-Korting door Vattenfall. Op 27 december 2022 heb ik een e-mail van Vattenfall ontvangen waarin plotsteling en geheel onverwachts wordt aangekondigd dat mijn Blijven Loont-korting vervalt per 17 december 2022, omdat ik ‘sinds kort’ geen gas of stadswarmte zou afnemen en dit een voorwaarde zou zijn voor de korting. De inhoud van de brief klopt echter niet.

Op 2 november 2018 heb ik een (nieuw) energiecontract afgesloten – zonder einddatum – voor enkel de afname van ‘Nuon Stroom’, waarin expliciet staat dat ik recht heb op Blijven Loont Korting van 25%. In het contract staat niets over een gasaansluiting en/of stadswarmte. Sindsdien heb ik bij de jaarrekening jaarlijks een brief van Vattenfall (voorheen Nuon) ontvangen waarin deze contractuele bepaling wordt bevestigd. Dit wordt als volgt geformuleerd: ‘Trouwe klanten belonen wij, met Blijven Loont. Uw korting is inmiddels opgelopen tot 25%. U houdt deze korting op de variabele leveringskosten van stroom zolang u klant blijft.’

Kortom ik heb recht op de Blijven Loont-Korting, zolang ik klant blijf bij Vattenfall. De brief van Vattenfall is niet van toepassing op mijn situatie en moet berusten op een vergissing. Bovendien wijs ik erop dat Vattenfall in andere – vergelijkbare – gevallen ook tot die conclusie is gekomen.

Ik heb daarom bovenstaande vergissing proberen uit te leggen aan de klantenservice, maar ik kreeg alleen te horen dat de korting is stopgezet zoals vermeld in de brief. De klantenservice ging niet op mijn persoonlijke situatie en argumenten. Ik vind dit erg vervelend. Zo ga je niet met trouwe klanten om. Ik vertrouw erop dat deze klacht snel en adequaat wordt opgelost.

Gewenste Oplossing:

Opnieuw activeren van Blijven Loon-Korting van 25%.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

1 jaar geleden - Goedemiddag, ik kijk de situatie na. Wil je dan een privébericht sturen met: - Geboortedatum - Laatste drie cijfers van de IBAN Met vriendelijke groet, Joeri Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Sander_72

1 jaar geleden - Heb zojuist een app gestuurd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 29 december 2022 om 13:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

goed dat je contact hebt opgenomen. Dan sluiten we deze klacht op de website en zul je verder geholpen worden via WhatsApp.

Met vriendelijke groet,

Joeri
Vattenfall

Sander_72

Heeft op 29 december 2022 om 14:31 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Beste Yoeri, Ik ben nog in afwachting van een oplossing. De klantenservice heeft mij doorverwezen naar [email protected]. Heb daarop een mail gestuurd (t.a.v. jou) maar geen reactie ontvangen. Graag ontvang ik spoedig bericht van u. Als u meer info wilt, dan verneem ik dit graag.

Alle klachten die gemeld zijn door Sander_72