Mijn Klacht:
Deze klacht gaat het over het onterecht stopzetten van de Blijven Loont-Korting door Vattenfall. Op 27 december 2022 heb ik een e-mail van Vattenfall ontvangen waarin plotsteling en geheel onverwachts wordt aangekondigd dat mijn Blijven Loont-korting vervalt per 17 december 2022, omdat ik ‘sinds kort’ geen gas of stadswarmte zou afnemen en dit een voorwaarde zou zijn voor de korting. De inhoud van de brief klopt echter niet.
Op 2 november 2018 heb ik een (nieuw) energiecontract afgesloten – zonder einddatum – voor enkel de afname van ‘Nuon Stroom’, waarin expliciet staat dat ik recht heb op Blijven Loont Korting van 25%. In het contract staat niets over een gasaansluiting en/of stadswarmte. Sindsdien heb ik bij de jaarrekening jaarlijks een brief van Vattenfall (voorheen Nuon) ontvangen waarin deze contractuele bepaling wordt bevestigd. Dit wordt als volgt geformuleerd: ‘Trouwe klanten belonen wij, met Blijven Loont. Uw korting is inmiddels opgelopen tot 25%. U houdt deze korting op de variabele leveringskosten van stroom zolang u klant blijft.’
Kortom ik heb recht op de Blijven Loont-Korting, zolang ik klant blijf bij Vattenfall. De brief van Vattenfall is niet van toepassing op mijn situatie en moet berusten op een vergissing. Bovendien wijs ik erop dat Vattenfall in andere – vergelijkbare – gevallen ook tot die conclusie is gekomen.
Ik heb daarom bovenstaande vergissing proberen uit te leggen aan de klantenservice, maar ik kreeg alleen te horen dat de korting is stopgezet zoals vermeld in de brief. De klantenservice ging niet op mijn persoonlijke situatie en argumenten. Ik vind dit erg vervelend. Zo ga je niet met trouwe klanten om. Ik vertrouw erop dat deze klacht snel en adequaat wordt opgelost.
Gewenste Oplossing:
Opnieuw activeren van Blijven Loon-Korting van 25%.