Klacht: Koop geen auto bij Vaartland.nl

op 06 maart 2014 over Vaartland.nl in de categorie Autodealers

Na een proefrit en het laten beoordelen van onze auto dachten we een auto te hebben gekocht bij Vaartland.nl in Heereveen. Inruilprijs overeengekomen en moeten betalen alvorens de auto naar een filiaal bij ons in de buurt kon komen en een afspraak gemaakt kon worden voor de inruil.
Bij technische inspectie bij het filiaal waar de inruil zou plaatsvinden zijn ze niet volledig tevreden over de staat van onze auto.
Vervelend maar OK dan gaat de koop niet door. Nee zo werkt het niet zegt Vaartland jullie dienen bij een extern bedrijf de auto laten onderzoeken en evt. gebreken laten repareren en dan pas ruilen we de auto in. Sorry??dat is niet conform de afspraak en daar gaan wij niet mee akkoord. Als Vaartland.nl onze auto niet wil inruilen in de huidige staat dan zal de koop ontbonden moeten worden. Ja, dat kan zegt Vaartland maar dan moeten er annuleringskosten betaald worden. Wij hebben div. oplossingen aangedragen 1) we ruilen de auto’s wel om 2) we ontbinden de koop wij krijgen ons aankoopbedrag terug 3) we krijgen ons aankoopbedrag terug minus de evt. annuleringskosten indien Vaartland.nl bereid is deze kwestie voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie. Als reactie ontvangen wij in eerste instantie de oplossing om de auto terug te halen van de vestiging bij ons in de buurt naar Heereveen. Wij dienen vervolgens wederom naar Heereveen te komen zodat daar nogmaals onze auto bekeken kan worden, indien ter plekke niet genoeg expertisie aanwezig is dan dienen we een onafhankelijk bedrijf daar in de buurt onze auto te laten inspecteren en dan komen we vast wel tot een bevredigende oplossing. Wij hebben aangegeven hier het nut niet van in te zien en vervolgens is er een radiostilte……..en heeft Vaartland.nl nog steeds het aankoopbedrag niet teruggestort..

Als er uit de voorgestelde oplossingen een keuze gemaakt wordt zsm

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vaartland.nl

Reactie van de melder van de klacht s.hendriksen

6 jaren geleden - Bij nader inzien heeft Vaartland.nl gelukkig alsnog besloten onze auto in te ruilen conform de eerder gemaakte afspraken.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vaartland.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door s.hendriksen