Klacht: Creditnota wordt niet uitbetaald

MaartenVermeulen op 13 februari 2024 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb vorig jaar (2023) augustus een credit nota ontvangen i.v.m. te hoge invoerskosten. Deze kosten heb ik per pin aan de deur voldaan.

Tot op heden is deze niet uitbetaald.

Ik heb meerdere malen concact gehad via optie 5 in het keuze menu.

De eerste keer omdat op de factuur niet helder is wanneer deze uitbetaald wordt. Na het bellen van het nummer blijkt dat ik mijn bank nummer moet doorgeven via [email protected] Dit wordt niet op de factuur vermeld.

Hier geen bevestiging of reactie op ontvangen.

Bij de tweede keer bellen, na veel geduld en vertrouwen, op 21-11 bleek dat dit emailadres onjuist is. Het moest [email protected] zijn.
Hierbij werd eerst duidelijk dat de factuur is afgeboekt tegen de originele factuur.
Op advies van de collega heb ik een afschrift verstuurd van mijn betaling met de bankgegevens waarop hij uitbetaald kan worden.

Op 12 januari heb ik gebeld, dat de uitbetaling, welke binnen 4 weken zou plaatsvinden niet gebeurt is.
De medewerker noemde dat het mailadres incorrect was en ik naar [email protected] moest mailen.

Ik heb de mail doorgestuurd en de uitbetaling zou binnen 4 weken zijn. Deze keer ontving ik een email bevestiging vanuit [email protected] Hierdoor had ik vertrouwen goed geholpen te zijn.

Nu 13 februari is de uitbetaling nog niet gedaan. Bij bellen wordt ik verteld dat ik kan mailen naar [email protected].
Ik heb de situatie uitgelegd en benoemt dat ik daar geen vertrouwen in heb. Ik kan de betreffende afdeling niet zelf bellen.

Ik ben het beu en wil het tot een klacht escaleren. Dat kan ik bij deze persoon niet doen en moet hier zelf voor bellen. Doorverbinden en dan keuze 6 kon wel. Echter krijg ik een engelstalig keuze menu die naar mijn gewenste taal vraagt, waar Nederlands niet tussen zit.

Ik bel opnieuw en er wordt een melding gedaan, waar ik binnen 24 uur reactie van moet krijgen en anders weer bellen met optie 5 in het menu.

De bal ligt steeds bij mij. Ik ben erg ontevreden en boos over de behandeling.

– de informatie op de credit nota is niet volledig en transparant
– De nota is foutief verwerkt.
– de kennis van de medewerkers bij de klantenservice is niet correct
– de terugkoppeling na mailen ontbreekt 3 van de 4 keer.
– toegezegde uitbetalingen worden niet gedaan.
– de verantwoordelijkheid en acties worden bij mij teruggelegd. Waar deze bij UPS liggen.
– Ik kan geen klacht indienen en voel daarin geen empathie voor mijn situatie.

Ik heb zelf collega’s gecoached op klantenservice afdelingen en mis hier echt het stukje ontzorgen, transparante communicatie en first time right.

Dat zeggende heb ik ook twee echt vriendelijke en behulpzame mensen gesproken.
Maar onder de streep ben ik steeds aan zet voor een uitbetaling die een half jaar geleden door UPS gedaan moest worden.

Ik wil de uitbetaling nu écht op mijn rekening zien en dat ik door UPS per e-mail op de hoogte wordt gehouden van de voortgang.

Met vriendelijke groet,

Maarten Vermeulen

Gewenste Oplossing:

Uitbetaling vannde creditnota binnen twee weken

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

9 maanden geleden - Goedenmorgen Maarten. Ik kan het mij voorstellen dat er irritatie van uw kant ontstaat over het verloop van de terugbetaling. Ook door het feit dat u een foutief email adres krijgt voor deze. Helaas kan ik niet in facturen zien, hiervoor heb ik het tracking nummer nodig, mag ik deze van u hebben aub? Dan maak ik een case aan voor de desbetreffende afdeling met het verzoek om dit verder af te handelen.. Ons excuses voor het ervaren ongemak. Met vriendelijke groet, Fred van den B. UPS Customer Service Belgium The Netherlands You may visit us at: http://www.ups.com  Or call UPS Customer Service  Belgium: 078 - 250 877 Netherlands 020 - 5040 500 United Parcel Service Nederland BV Kamer van Koophandel Amsterdam, Nr : 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01 Statutair gevestigd: Zandsteen 22, 2132 MR Hoofddorp, Nederland CONFIDENTIALITY NOTICE:  The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s).

Reactie van de melder van de klacht MaartenVermeulen

9 maanden geleden - Beste Fred, Bedankt voor je snelle en begripvolle reactie. Het trackingsnummer is: 1Z16957A6794234982 16957ATP97C Creditnummer: 20232024387 Klantnummer: 8NL03AF4F8

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 22 februari 2024 om 08:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

We hebben verder geen bericht meer ontvangen met betrekking tot ons eerdere bericht. We sluiten hierbij deze klacht.
Heeft u nog vragen of verder hulp nodig kunt u een mail sturen naar ons op [email protected] [email protected]
Ook is de klanten service telefonisch bereikbaar op voor belgie, 32 78250877, voor nederland 31 20 5040 500

Met vriendelijke groet.

Fred

MaartenVermeulen

Heeft op 22 februari 2024 om 09:35 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Hier zakt mijn broek van af!

Hoezo geen reactie. Ik heb hierboven in reactie op 14 februari, zelfs 3 nummers doorgegeven en daar is vanuit jou / ups geen reactie op geweest.

En nu laat ik niks van me horen. Echt schandalig.

In de tussentijd ben ik wel in gebrekkig engels in een 1zin e-mail vanuit polen via ups benaderd.
Boodschap wij hebben betaald.

Ook daaraan gegeven dat dit incorrect is en niks ontvangen heb. Hierop kreeg ik keurig een reactie dat ze het gaan onderzoeken. Daarna ook geen reactie meer.

Ik wordt hier alleen maar bozer van.

Alle klachten die gemeld zijn door MaartenVermeulen