Mijn Klacht:
Ik heb vorig jaar (2023) augustus een credit nota ontvangen i.v.m. te hoge invoerskosten. Deze kosten heb ik per pin aan de deur voldaan.
Tot op heden is deze niet uitbetaald.
Ik heb meerdere malen concact gehad via optie 5 in het keuze menu.
De eerste keer omdat op de factuur niet helder is wanneer deze uitbetaald wordt. Na het bellen van het nummer blijkt dat ik mijn bank nummer moet doorgeven via [email protected] Dit wordt niet op de factuur vermeld.
Hier geen bevestiging of reactie op ontvangen.
Bij de tweede keer bellen, na veel geduld en vertrouwen, op 21-11 bleek dat dit emailadres onjuist is. Het moest [email protected] zijn.
Hierbij werd eerst duidelijk dat de factuur is afgeboekt tegen de originele factuur.
Op advies van de collega heb ik een afschrift verstuurd van mijn betaling met de bankgegevens waarop hij uitbetaald kan worden.
Op 12 januari heb ik gebeld, dat de uitbetaling, welke binnen 4 weken zou plaatsvinden niet gebeurt is.
De medewerker noemde dat het mailadres incorrect was en ik naar [email protected] moest mailen.
Ik heb de mail doorgestuurd en de uitbetaling zou binnen 4 weken zijn. Deze keer ontving ik een email bevestiging vanuit [email protected] Hierdoor had ik vertrouwen goed geholpen te zijn.
Nu 13 februari is de uitbetaling nog niet gedaan. Bij bellen wordt ik verteld dat ik kan mailen naar [email protected].
Ik heb de situatie uitgelegd en benoemt dat ik daar geen vertrouwen in heb. Ik kan de betreffende afdeling niet zelf bellen.
Ik ben het beu en wil het tot een klacht escaleren. Dat kan ik bij deze persoon niet doen en moet hier zelf voor bellen. Doorverbinden en dan keuze 6 kon wel. Echter krijg ik een engelstalig keuze menu die naar mijn gewenste taal vraagt, waar Nederlands niet tussen zit.
Ik bel opnieuw en er wordt een melding gedaan, waar ik binnen 24 uur reactie van moet krijgen en anders weer bellen met optie 5 in het menu.
De bal ligt steeds bij mij. Ik ben erg ontevreden en boos over de behandeling.
– de informatie op de credit nota is niet volledig en transparant
– De nota is foutief verwerkt.
– de kennis van de medewerkers bij de klantenservice is niet correct
– de terugkoppeling na mailen ontbreekt 3 van de 4 keer.
– toegezegde uitbetalingen worden niet gedaan.
– de verantwoordelijkheid en acties worden bij mij teruggelegd. Waar deze bij UPS liggen.
– Ik kan geen klacht indienen en voel daarin geen empathie voor mijn situatie.
Ik heb zelf collega’s gecoached op klantenservice afdelingen en mis hier echt het stukje ontzorgen, transparante communicatie en first time right.
Dat zeggende heb ik ook twee echt vriendelijke en behulpzame mensen gesproken.
Maar onder de streep ben ik steeds aan zet voor een uitbetaling die een half jaar geleden door UPS gedaan moest worden.
Ik wil de uitbetaling nu écht op mijn rekening zien en dat ik door UPS per e-mail op de hoogte wordt gehouden van de voortgang.
Met vriendelijke groet,
Maarten Vermeulen
Gewenste Oplossing:
Uitbetaling vannde creditnota binnen twee weken