Mijn Klacht:
Geachte,
Zoals boven vermeld zijn mijn gezin ( 3 personen ) en ik zelf op betreffende data van Rotterdam naar Malaga gevlogen en van Malaga naar Rotterdam.
Op de heenweg op 19 april ontstond er een vertraging van 1 uur, wat kan voorkomen en acceptabel is.
Echter op de terugweg gisteren, d.d. 28 april is ons en vele met ons het volgende overkomen :
– Transavia heeft een ander vlliegtuig van Avion Express ingehuurd voor vlucht uitvoering.
– Vlucht zou om 19:25 uur vertrekken
– Om 20:45 eindelijk boording, reden hiervoor werd aangegeven was het ontbreken van een
bemanningslid ?
– Uiteindelijk met bussen aanboord gebracht rond 21:00 uur.
– Vervolgens vertrokken uiteindelijk om 00:50 uur, echter meer dan 3.5 uur aan boord doorgebracht,
gebrekkige en tegenstrijdige informatie van zowel cabine bemanning als cockpit bemanning in
matig engels.
– gedurende de 3.5 uur aan boord op het platform in Malaga werd geen drinken aangeboden en
tijdens de vlucht eveneens geen drinken en eten aangeboden.
– Wegens laat vertrek vanuit Malaga, was de luchthaven op Rotterdam reeds gesloten, echter
verzekerde de gezagvoeder ons dat hij toestemming had verkregen om toch op Rotterdam te
landen. Na ongeveer 2.20 uur gevlogen te hebben bleek toch dat Rotterdam gesloten was en wij
zouden uitwijken naar Schiphol Amsterdam, waar vervoer naar Rotterdam klaar zou staan.
– Op Schiphol aangekomen, inmiddels was het al 03;30 uur was er geen grond crew van Transavia
aanwezig en werd ons verzocht om zelf met een taxi of Uber naar Rotterdam te gaan, die dan
vervolgens bij Transavia gedeclareerd zou kunnen worden.
Kosten hiervoor, Eur. 114,70
Ik vlieg reeds meer dan 30 jaar met Transavia maar heb nog nooit zo’n slechte ervaring gehad met een vlucht, die wel is waar niet door Transavia zelf werd uitgevoerd maar door een derde partij, maar deze partij voldoet absoluut niet aan de eisen zoals Transavia die zou moeten stellen !
Meer dan 5 uur vertraging, geen enkele excuses van het cockpit cabine personeel, geen drinken aan boord, tegenstrijdige informatie verstrekken, zelfs net voor het opstijgen informeerde de gezagvoeder ons dat hij terug naar de terminal ging om vervolgens toch zonder vereder informatie op te stijgen naar Rotterdam waarvan hij al wist dat hij daar niet moch landen.
Echt schandalig !!
Gewenste Oplossing:
Excuses van Transavia zou op zijn plaats zijn.
Restitutie van betaalde tickets ivm meer dan 5 uur vertraging
Vergoeding van Uber kosten
