Klacht: inchecken

RiettevW op 23 juli 2018 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

21 juni 2018, vlucht HV6805 naar Ajaccio.
Klacht reeds ingediend bij Transavia zelf, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen. Op tijd vertrokken van huis, auto op lang parkeren geplaatst, op tijd op vliegveld (natuurlijk kun je altijd nog vroeger, maar op tijd is op tijd, toch?). Vlug de incheckbalie opgezocht waar het megadruk was. Voor ons vroeg iemand aan een grondstewardess of we het boarden van 06.25 gingen halen en het antwoord was, ja hoor, geen probleem.
Gelukkig, dachten wij.
Even later weden er nog meer balies om in te checken geopend en werden we door het personeel verzocht daar aan te schuiven (waarschijnlijk hadden ze zelf ook in de gaten dat het druk was??) Nog 3 mensen voor ons en dan waren wij aan de beurt. Koffer op de weegschaal, de mevrouw die ons hielp toetste iets in en zei toen: ohhh, hij is dicht. Waarop wij vroegen wat ze bedoelde. De kelder was dicht, was haar antwoord, 2 minuten. Ze ging snel de kelder bellen, kon het juiste nummer niet vinden en vroeg het een collega die op haar beurt kattig antwoordde: is de kelderdicht… pech, te laat is te laat.
Daar stonden we dan, verder werd geen enkele moeite door het Transavia personeel gedaan. We moesten ons maar bij de Transaviabalie melden of onze reisorganisatie bellen. De balie kon ook niks betekenen en onze reisorganisatie was pas om 09.00 uur open.
Met een heel naar gevoel zijn we op huis aangegaan. Thuisgekomen gelukkig onze vakantie kunnen verschuiven bij de reisorganisatie, wat ons bijna €780,– heeft gekost.
De dagen erna komen de vragen in ons op:
Hadden we voor moeten dringen?
Hadden we brutaler moeten zijn?
Hadden we de koffer in een kluis moeten doen en zelf mee vliegen (wij waren thuis al ingecheckt), voor dat bedrag hadden we op het vakantie-adres wel wat kleding kunnen kopen, was goedkoper geweest…
Had Transavia eerder incheckbalies moeten openen, daar het zo druk was?
Is 2 minuten dicht echt te laat, was er echt niks meer aan te doen?
enz.

Gewenste Oplossing:

Als ik van Transavia heb gehoord, hoe dit kan....

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door