Klacht: Plaatsen slimme meter

op 14 mei 2020 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Ik ben een vrouw van 69 jaar, geboren 21-07-1950.
Wij hadden vandaag om 11.00 uur een afspraak om de meters te wisselen voor slimme meters. De monteur kwam en zag mij. Hij vroeg hoe oud ik was. Ik vertelde dat ik 69 jaar oud was. Mijn man van 73 was speciaal een dagdeel weg naar de golfbaan.
Wij hebben een vrijstaand huis met een garage aan huis gescheiden door een gang. In deze gang buiten het huis zijn de meters. De warmtepomp staat in de garage. De monteur weigerde om de meters te plaatse en ging weg. Hij gaf als reden aan bij Dynniq dat ik geen nieuwe meters wilde Omdat wij veel geld hebben geïnvesteerd in het milieuvriendelijk maken van ons huis is het belangrijk dat wij slimme meters krijgen om geregeld te kunnen bijsturen in het verbruik. Dit wordt on nu onmogelijk gemaakt.

Wij zijn tevreden als de meters alsnog worden geplaatst. En wel deze week of volgende week. Mijn man zal dan niet aanwezig zijn en ik kan het regelen omdat ik nog geen 70 ben.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 14 mei 2020 om 12:42 geantwoord

Beste mevrouw Tijsterman,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat deze situatie erg vervelend is en je zo snel mogelijk een slimme meter geplaatst wilt hebben.

Onze onderaannemers moeten zich aan speciale richtlijnen houden die het RIVM heeft opgesteld. Zij mogen daar absoluut niet van afwijken. Wat je kan doen is contact opnemen met onze onderaannemer Dynniq. Dynniq is bereikbaar op telefoonnummer 024 351 13 77. Je kan het gesprek met Dynniq aangaan en zij beoordelen of een afspraak maken veilig is. We hopen dat hiermee de klacht is opgelost. Fijne dag gewenst.

Sharon

Namens het Liander Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]