Klacht: Onterechte incassokosten

op 26 juni 2017 over Liander in de categorie Energieleveranciers

In september 2016 is de electra toegang verzwaard. Deze aanvraag is digitaal aangevraagd via de smartphone. Hierdoor is de windows email wat toegang geeft tot de smartphone ingetikt als email adres.

Alle communicatie verliep via deze outlook email adres, totdat de telefoon gevallen is. De factuur is digitaal verstuurd. Hierdoor heb ik deze nooit mogen ontvanen. Op 25 november krijg ik voor het eerst de factuur per post. Deze is na telefonisch contact op 28 november betaald. Telefonisch is situatie meedegedeeld en er zal geen incassokosten in rekening worden gebracht. 7 maanden verder en diverse telefonisch contact en 2 incassobureau’ s verder zijn ze afspraken nog niet nagekomen. De incassobureau bosveld reageert ook niet op verzoek om digitaal dossier te sturen waaruit ze recht hebben op incassokosten.

Intrekken incasso opdracht

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 26 juni 2017 om 15:54 geantwoord

Heeft op 26 juni 2017 om 16:21 geantwoord

dit is geen oplossing aangezien de 1e factuur digitaal is verzonden en voorts reageren ze niet op email. De 1e betaling is verricht na aanleiding van telefonisch contact. U heeft ook eerst GGN ingeschakeld met hun hebben wij ook contact gehad waarna ze dossier weer hebben ingeleverd. Bij het indienen hebben wij ook automatisch incasso aangevinkt. Graag ontvang ik een leesbevestiging van de door u omschreven brieven. Dit kan door middel bewijs email of bewijs aangetekende brief. In de hele situatie moest ik ook meerdere malen zelf achter de uitvoerder aan.

Alle klachten die gemeld zijn door hikkie