Mijn Klacht:
Maandag 2 januari reisde ik met mijn keuzedag. Ik reisde vanuit Zutphen naar het Amstelland ziekenhuis, waar mijn dochter na een ernstig ongeval was opgenomen. Op de terugweg naar Zutphen was ik er met mijn gedachten niet bij na mijn ziekenhuisbezoek en vergat vanaf Bijlmer Arena te wachten tot 18.30. Als ik onderweg hieraan gedacht had was ik b.v. in Utrecht uitgestapt, zodat ik nog een groot deel met de keuzedag kon reizen. Ik ontdekte mijn vergissing toen ik in Zutphen uitcheckte en er ´€22 werd afgeboekt.
Mijn klacht betreft niet de medewerkers van de klantenservice. Zij hadden geen toegang tot een uitzondering op het systeem.
Mijn klacht is, dat er bij NS geen ruimte is voor een menselijke maat en het systeem niet toegankelijk is voor een medewerkers van de sevicelijn/ resp. een mens en dat het systeem sturend is.
Zelf heb ik als oplossing voor mijn vergissing bedacht: op mijn hoes van mijn OV-kaart heb ik nu een sticker geplakt met de tekst: NB: Avond met keuzedag reizen na 18.30, want mijzelf kennende kunnen er situaties zich voordoen. ’s Morgens na 9.00 uur reizen is al een ingesleten gewoonte bij mij, maar de nieuwere regeling van reisbeperking tussen 16.00 en 18.30 is nog niet een gewoonte bij mij.
Mijn vraag is of er ergens een mens bij NS is , die clementie toont en mij een restitutie geeft van de afgeschreven €22.
Laatste 4nummers van mijn kaar: ….5070
Gewenste Oplossing:
Met restitutie van €22 of restitutie van de prijs Utrecht- Zutphen.