Klacht: Vergissing incheck keuzedag

Bijkie 76 op 03 januari 2023 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Maandag 2 januari reisde ik met mijn keuzedag. Ik reisde vanuit Zutphen naar het Amstelland ziekenhuis, waar mijn dochter na een ernstig ongeval was opgenomen. Op de terugweg naar Zutphen was ik er met mijn gedachten niet bij na mijn ziekenhuisbezoek en vergat vanaf Bijlmer Arena te wachten tot 18.30. Als ik onderweg hieraan gedacht had was ik b.v. in Utrecht uitgestapt, zodat ik nog een groot deel met de keuzedag kon reizen. Ik ontdekte mijn vergissing toen ik in Zutphen uitcheckte en er ´€22 werd afgeboekt.
Mijn klacht betreft niet de medewerkers van de klantenservice. Zij hadden geen toegang tot een uitzondering op het systeem.
Mijn klacht is, dat er bij NS geen ruimte is voor een menselijke maat en het systeem niet toegankelijk is voor een medewerkers van de sevicelijn/ resp. een mens en dat het systeem sturend is.

Zelf heb ik als oplossing voor mijn vergissing bedacht: op mijn hoes van mijn OV-kaart heb ik nu een sticker geplakt met de tekst: NB: Avond met keuzedag reizen na 18.30, want mijzelf kennende kunnen er situaties zich voordoen. ’s Morgens na 9.00 uur reizen is al een ingesleten gewoonte bij mij, maar de nieuwere regeling van reisbeperking tussen 16.00 en 18.30 is nog niet een gewoonte bij mij.

Mijn vraag is of er ergens een mens bij NS is , die clementie toont en mij een restitutie geeft van de afgeschreven €22.
Laatste 4nummers van mijn kaar: ….5070

Gewenste Oplossing:

Met restitutie van €22 of restitutie van de prijs Utrecht- Zutphen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Reactie van de melder van de klacht Bijkie 76

1 jaar geleden - Het stelt me heel erg teleur, dat ik een repectloos bot antwoord krijg van de NS, terwijl juist een aspect van mijn klacht is, dat de logaritmen leidend lijken te zijn i.p.v. de menselijke maat. Op geen enkele manier ben ik door vroeger te reizen tot last geweest, want de trein was helemaal niet vol. Jammer, dat NS geen ruimte maakt voor een menselijke vergissing en mijn alleszins redelijke voorstel.

Reactie van de melder van de klacht Bijkie 76

1 jaar geleden - Inmiddels krijg ik een reactie, waarbij ik met 'jij' wordt benaderd Jij' past bij persoonlijk contact. Ik merk echter dat de reacties automatisch gegenereerd zijn. Mijn verzoek resp. klacht wordt niet serieus genomen. Hoe kan ik met een echt mens mijn verzoek bespreken?.

Reactie van de melder van de klacht Bijkie 76

1 jaar geleden - Weer krijg ik een automatische reactie zonder dat mijn bericht echt gelezen is , respectloos in de jij-vorm: het lijkt of je dit bericht eerder verstuurd hebt. Ja dat is inderdaad zo, maar dat komt omdat ik geen echt e reactie krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bijkie 76