Klacht: Staking

Lilian B. op 10 september 2022 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw, ik wil graag even mijn gal spuwen. Ik zou donderdagavond in mijn eentje naar een concert in Amsterdam. Me daar enorm op verheugd en een hele stap om in mijn eentje zoiets te ondernemen. Ik had ook een hotelletje geboekt, zodat ik het hele concert mee kon maken en niet eerder weg hoefde om de laatste trein te halen. Ik ben afhankelijk van het OV, want ik bezit geen auto. Woon zelf in Almelo en zou donderdag met de trein naar Amsterdam en vrijdag weer terug naar huis. Maar helaas, dat alles ging niet door. De NS ging vrijdag 9 sept. staken en er zou geen enkele trein rijden. Ik zou dus niet thuis kunnen komen. Me op laten halen door iemand is niet haalbaar. Benzine is ook schreeuwend duur. Laatste trein nemen donderdag om 23.00 uur was ook geen optie, dan zou ik een groot deel van het concert missen. Taxi terug naar Almelo is onbetaalbaar. Dinsdag had ik het hotel nog kunnen annuleren, maar toen werd er door NS gezegd dat de internationale treinen wel zouden rijden. Nou, dus ook niet. Er zat voor mij niets anders op dan thuis te blijven. Dat zorgde al voor een enorme kater. En dan de kosten die ik gemaakt heb (€40,- concertkaartje en €140,- hotelkosten) kan ik nergens vergoed krijgen. NS kan dus zomaar heel Nederland platleggen? Ik vind dat dus echt onacceptabel en niet kunnen. Ik werk zelf in de zorg. Als daar gestaakt wordt, dan blijven er altijd collega’s achter om de cliënten te helpen. Ik voel me er nog steeds verdrietig en boos over dat dit dus maar zo kan gebeuren. En met mij zullen er vele anderen gedupeerd zijn. Ik weet wel dat u mijn kosten niet gaat vergoeden, maar ik hoop wel dat u serieus bekijkt of de NS dit zomaar kan flikken. Dank u voor het lezen en hopelijk beantwoorden van mijn brief. Met vriendelijke groet, Lilian Brouwer

Een excuus van NS en vergoeding voor de kosten die ik heb gemaakt voor iets waar ik niet naar toe kon doordat de NS ging staken.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lilian B.