Klacht: onterechte boete

claudiawater op 06 juli 2023 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 23.06 reed mijn dochter van 14 met een jongerenkaart van dordrecht naar rdam. Op terugweg stonden alle poortjes open. Mijn dochter is doorgelopen met het idee dat dat mocht omdat ze toch een kaartje had. Zij werd direct staande gehouden en gevraagd haar kaartje te overhandigen. Dit deed zij en wat bleek de jongerenkaart is niet geldig buiten daluren. Daar was zij zich niet bewust van. In plaats van een waarschuwing en haar alsnog een nieuw kaartje te laten kopen werd er direct een boete uitgeschreven.
Ik vind dit een buitengewoon zware maatregel. Mijn dochter reisde niet met opzet zwart. Zij dacht een geldig vervoersbewijs te hebben gekocht
Indien de poortjes gewoon werkten, was zij daar zelf er achter gekomen en had ze alsnog een geldig kaartje gekocht. Ik heb hierna contact opgenomen met klantenservice. Daar waren ze onverbiddelijk. Had ze de voorwaarden maar moeten lezen, eigen verantwoordelijkheid etc. Klopt helemaal, maar kinderen van 14 staan nog helemaal niet stil bij allerlei voorwaarden en moeten dat nog leren. Een waarschuwing en een nieuw kaartje was duidelijk genoeg geweest.
Bovendien door niet werkende poortjes is mijn dochter niet in staat gesteld om tijdig deze fout zelf te ontdekken

kwijtschelding boete

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door claudiawater