Klacht: Kan Daluren Voordeel kaart 2e klas niet omzetten naar 1e klas

Jaap Ringrose op 11 juli 2023 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik wil een klacht en een verzoek indienen naar aanleiding van mijn vergeefse pogingen mijn Dal-Voordeeluren Kortingskaart van de NS van 2e klas naar 1e klas om te zetten.
Mijn gegevens:
H.J.Ringrose
Bosakkers 16
9466 PN Gasteren
geb. 11 / 12/1951
kaartnummer: 3528 0434 3516 5532

Op 20 juni 2023 kreeg ik een email waarin de NS me een kortingscode stuurde om met mijn 2e klas Daluren kortingskaart voor een keer 1e klas te laten worden. Dit bracht me op het idee mijn Dal Voordeeluren kortingskaart, die ik al vele jaren heb, definitief van 2e klas om te zetten naar 1e klas. Dit samen met de Keuzedagen die ik nog had.

Het lukte me niet om dit via Mijn NS te doen. Steeds werd bleef aangeven dat ik een onjuist wachtwoord had. Na het veranderen van het wachtwoord via ‘wachtwoord vergeten’, kon ik nog niet inloggen. Tot op de dag van vandaag geeft het inloggen op mijn NS account problemen.

Daarom heb ik de Klantenservice van de NS gebeld met de vraag om zowel mijn account te helpen activeren als om me te helpen om mijn Dal Voordeeluren kortingskaart naar de 1e klas om te zetten. Ik kreeg van de medewerker van de Klantenservice de instructie om mijn abonnement van de 2e klas Daluren kortingskaart te beëindigen dan zou hij ervoor zorgen dat de dag daarop de 1e klas ervan op mijn kaart zou komen. Dat kon ik dan in de automaat bij ‘bestellingen’ ophalen. Ook zou hij mijn account in orde maken. Achteraf bleek dat deze medewerker mij verkeerde informatie had gegeven.

Ik beëindigde volgens advies van de NS klantenservice op 3 juli het abonnement van mijn 2e klas Dal Voordeeluren kortingskaart en kreeg wat later het geld van de NS teruggestort. Daarna gebeurde er niets. Ik ontving geen nieuwe 1e klas kortingskaart bij de bestellingen.

Een paar dagen later belde ik opnieuw de Klantenservice met de vraag hoe dat nu zat. Ik had noch de nieuwe kortingskaart gekregen , noch was mijn NS account beschikbaar. De medewerkster zei die keer dat ze niets voor me kon doen, omdat het systeem niet werkte. Ook de chatfunctie waarmee ik probeerde contact te krijgen, reageerde niet.

Op 6 juli belde ik opnieuw naar de Klantenservice, en tot mijn verbijstering hoorde ik toen, dat ik mijn abonnement niet had moeten beëindigen om de 1e klas versie van mijn Dal Voordeeluren kaart te krijgen. Nu zou ik een jaar moeten wachten, voordat ik die kon kopen.

Ik legde mijn situatie uit aan uw medewerkster (Mevrouw Kameni) van de Klantenservice. Ze was vol begrip en overlegde verscheidene keren met collega’s, maar ze kon niets voor me doen. Ik kon ook nergens een klacht indienen. Zij kon zich mijn situatie inleven en heeft toen voor mij een klacht ingediend. Hierop heb ik tot op heden geen reactie gekregen. Intussen kan ik niet reizen met korting en kan ik mijn Keuzedagen niet gebruiken. Het oude abonnement is gestopt en het nieuwe kan ik niet meer krijgen.

Mijn klacht is: ik heb de verkeerde instructie gekregen van de Klantenservice om mijn abonnement op te zeggen, waardoor ik nu zonder Kortingskaart zit. Ik vind dat de NS hun fout moet herstellen en alsnog het mogelijk moet maken mij de 1e klas van de Dal Voordeelkaart te kopen.
Ook heb ik een klacht dat de NS het zo moeilijk maakt om een klacht in te dienen. Nergens duidelijk.

Mijn verzoek is: Ik hoop dat de NS die verantwoordelijk is voor het ontstaan van deze situatie door hun foutieve advies, bereid is e.e.a. terug te draaien en me de mogelijkheid te geven mijn oorspronkelijke Dal Voordeeluren kortingskaart om te zetten van 2e naar 1e klas

Graag uw reactie.

Met vriendelijk groeten,

Jaap Ringrose

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jaap Ringrose