Klacht: Fiets uit fietsenstalling weggehaald WEL betaald

Melissa de Beer op 20 september 2022 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik studeer in Tilburg.

In september 2020 heb ik een jaarabonnement afgesloten voor de bewaakte fietsenstalling in Tilburg. Ik heb mijn fiets daar neergezet en een sticker ontvangen voor op mijn fiets.

Het jaar daarop, september 2021, kreeg ik een mail binnen met een factuur. Ik heb netjes 80 euro betaald om opnieuw een jaarabonnement af te sluiten op die fietsenstalling. Echter heb ik mijn fiets toen niet gebruikt. Ik had online lessen door de coronamaatregelen en mocht dus ook niet reizen of naar school. Mijn fiets heb ik dus niet gezien/aangeraakt. Ik ben dus niet in de fietsenstalling geweest.

Afgelopen september, 2022, kreeg ik opnieuw een factuur binnen. Ik wilde liever niet meer voor niks betalen, dus besloot ik contact op te nemen met een NS medewerkster om mijn jaarabonnement stop te zetten. Er werd mij verteld dat ik te laat was dus 80 euro moest betalen. Ze zou het stoppen zetten vanaf 1 oktober en ik zou dan ook het resterende bedrag terug krijgen.

Afgelopen vrijdag wilde ik mijn fiets ophalen uit die bewaakte fietsenstalling in Tilburg,
Echter bleek afgelopen vrijdag mijn fiets al sinds september 2021 weg gehaald te zijn, omdat ik een te oud stickertje op mijn fiets had.

Ik heb geen enkele informatie of mail ontvangen over een sticker.

Ik heb toen gesproken met de meneer die daar werkte, die mij niet wilde helpen! Ik moest de klantenservice maar bellen. Ik heb 30 minuten lang gebeld met een medewerkster van de klantenservice van de NS, die mij totaal niet klantvriendelijk heeft geholpen en vervolgens de hoorn erop heeft gegooid.

Zij gaf aan dat ik zelf van alles maar moest regelen. Ik ben naar een depot gereden maar daar was mijn fiets ook niet meer.

Dus wat blijkt! Ik heb twee keer 80 euro voor NIKS betaald (van september 2021 – 2022 en dus afgelopen september 2022 – 2023, waarvan ik hopelijk in oktober wel een resterend bedrag terug krijg). Daarnaast ben ik mijn fiets kwijt, een vergoeding zou wel het minste zijn voor ook mijn fiets.

Ik wil graag mijn geld terug en een vergoeding voor mijn fiets.

Ik word totaal niet geholpen door de NS.

160 euro terug van de fietsenstalling die voor niks betaald is.
Vergoeding voor de fiets die ik kwijt ben

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Melissa de Beer