Klacht: Retour niet geregistreerd – slechte klantenservice

dannyhshej op 15 januari 2022 over MediaMarkt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Betreft webshop bestelling 62705787

Onlangs had ik een Apple Watch SE besteld via Mediamarkt en deze netjes en zoals beloofd, de volgende dag krijgen geleverd.

Omdat ik erg aan het twijfelen was tussen de Apple Watch 7 en de SE en iemand op visite kreeg die de Apple Watch 7 heeft, had ik de doos vooralsnog dichtgelaten. Dit zodat ik, mocht de Apple Watch 7 mij meer aanspreken, ik de Apple Watch SE kon terugsturen.

Dit laatste was dan ook het geval. Via de MediaMarkt website heb ik het retourproces gestart en zou deze de volgende dag afgeven op het postkantoor. Echter, omdat wij nog in de stad moesten zijn, besloot ik het om het eerst te proberen via de fysieke winkel. Zo wist ik 100% zeker dat Mediamarkt het product retour ging ontvangen en was ik niet aangewezen op PostNL en de mood van de desbetreffende bezorger.

Aangekomen in de winkel, kon ik gelukkig zonder afspraak het product retourneren bij de servicebalie. Het product werd uit de doos gehaald, gecontroleerd waarna ik een handtekening als bevestiging moest zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens kreeg ik te horen dat het bedrag binnen enkele werkdagen zou worden teruggestort. Voor de duidelijkheid, ik heb via Klarna besteld.

De nodige dagen gingen voorbij en bij het betalen van overige Klarna facturen, merkte ik op dat de factuur van Mediamarkt nog openstond (tot de dag van vandaag). Ik heb dan ook gelijk contact gezocht met de klantenservice, eerst telefonisch, dan via de chat, via socialmedia en vervolgens via het contactform op de website.

Telefonisch contact is drama, als je al iemand aan de lijn krijgt, is het iemand die niet bereid is om te helpen of heeft de kennis niet. Tevens wordt er niet eens met je mee gekeken, want ze vragen geen persoonsgegevens dan wel ordernummer. Het antwoord is een standaardantwoord.

De chat is een waardeloze bot. Hier heb je totaal niets aan. Het spreken van een medewerker is in mijn gevallen niet mogelijk geweest, vraag mij af of die optie er uberhaupt is.

Socialmedia werken volgens mij clowns. De manier hoe de medewerkers reageren op mensen, is lachwekkend. Alsmaar grammatica fouten en alsof ze met die persoon hebben lopen knikkeren. Verschrikkelijk. Ook via hun geen steek verder geholpen.

Via het contactformulier had ik binnen enkele uren antwoord. Echter, daarin werd aangegeven dat ze het pakket nog niet hadden ontvangen en vroegen naar het track and trace nummer. Ik heb toelichting gegeven en aangegeven dat het pakket in de winkel is afgegeven.

Twee dagen later kreeg ik een e-mail van winkel zelf, ze vroegen meer informatie. Wederom aangegeven hoe het is gegaan, maar zij gaven aan dat ze niets konden vinden. Vervolgens heb ik specifiekere informatie gegeven, maar ook daarmee werd er geen retour gevonden. Vervolgens gaven ze aan dat ze de camerabeelden waren aan het terugkijken, waarop ik uitgebreid mijn profiel heb beschreven, eveneens die van mijn vriendin die mee was. Echter, ze bleven erbij, ze konden niets vinden en terugzien.

Het bovenstaande klopt totaal niet. Áls er een camera gericht stond op de servicebalie, was ik wél degelijk te zien. Het is onmogelijk dat dit niet zo is. Mijn enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dan ook dat het volkomen onzin is.

Nu zit ik dus met een open Klarna rekening, terwijl ik het product wel degelijk 100% heb geretourneerd. Zo ook gecommuniceerd naar Klarna, waarop zij aangaven dat Mediamarkt i.c.m. hun diensten inderdaad drama is. Dit is overigens wel duidelijk, na alle klachten op internet.

Ongelooflijk dat zo’n groot bedrijf, zulke slechte dienstverlening heeft.

Factuur van Klarna annuleren

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MediaMarkt

Reactie van de melder van de klacht dannyhshej

1 jaar geleden - “Je hebt onlangs een klacht gemeld over MediaMarkt. Helaas neemt MediaMarkt jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl.” Wat een bedrijf..

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MediaMarkt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dannyhshej