Mijn Klacht:
Het is blijkbaar een trend, maar eentje die me telkens weer overkomt bij de winkels waar ik kom: Me extra laten betalen voor een product. Ik had een nieuw geheugenkaartje nodig (Art.-Nr. 1749856 €22,99 Samsung Pro Endurance 128GB) en ik had deze al gezien op de website met de prijs erbij. Toen ik er aankwam en ik de kaartjes bekeek waren er geen prijzen te bekennen op de bijbehorende plaatjes, alleen die van de duurdere. Ik koos twee versies en liep ermee naar de kassa voor prijsopgave, de ene was 25,99 en de andere 27,99. Ik koos de goedkoopste, ondanks dat deze een hogere prijs had dan ik verwachtte. Eenmaal thuis zag ik dat de prijs ervan nog altijd 22,99 is en geen 25,99, dus waarom dit verschil? Dit is niet de eerste keer dat dit me overkomt (net alleen bij Mediamarkt): Prijs vragen en dan de prijs voor mij even hoger maken, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om iemand nog even een poot uit te draaien! Verkeerde prijzen bij een product zijn vrij standaard tegenwoordig, maar de prijs even snel verhogen als iemand erom vraagt is wel erg zielig (het overkomt me om de haverklap, bij talloze winkels).
Mediamarkt heeft geen klachtafwikkeling of manier om dat te melden, de optie is er simpelweg niet bij de klantenservice (behalve als het om slavernij, milieu of uitbuiting gaat…).
Gewenste Oplossing:
Drie euro terug (en dat is geen korting, maar de normale geadverteerde prijs) en een gesprek met de manager. Dit is niet de eerste keer dat dit me overkomt met een van hun producten bij MM The Wall Utrecht Leidsche Rijn.