Mijn Klacht:
Media Markt belooft dat je een product mag uitproberen zoals je dat ook in de winkel kunt doen. Dyson V15 gekocht, welgeteld 5 min thuis mee gestofzuigd. Dat kan in de winkel ook…
Direct Teruggebracht. Volgens de klantenservice waren er minimale gebruikssporen waar te nemen (lees lichte kras aan de binnenkant van de plastic behuizing).
Optie 1. Die zat er al (ik was al niet onder de indruk van de wijze waarop de stofzuiger werd afgeleverd).
Optie 2. Die is tijdens deze 5 min ontstaan (gebeurt dit na 5 minuten stofzuigen? En hoort dat dan niet bij het mogen uitproberen wat de Media Markt belooft?)
Medewerker gaf toe dat die vrijwel onzichtbare kras er wellicht al had kunnen zitten, maar dat ik dat niet/nooit kon bewijzen. Dus tja. Ook weigerde ze het product om te ruilen voor een andere Dyson. (Ik was al namelijk niet onder de indruk van de zuigkracht terwijl ander Dysons het in mijn beleving wel goed doen).
Kortom 10% afwaardering van de aanschafprijs om überhaupt te kunnen retourneren.
Wat een onrecht. Ik was juist naar een winkel gegaan om te retourneren omdat ik van plan was gelijk een alternatief te halen en ook nog voor wat anders. Dat is er niet meer van gekomen. Ik ben zo slecht geholpen dat ik nooit meer een voetstap zal zetten in een Media Markt.
Op advies klantenservice klacht ingediend. 2-3 werkdagen zou ik wat horen, 8 werkdagen later kreeg ik mail om mijn ervaring met de klantenservice te delen (die enquête heb ik ingevuld). Even later op de avond kwam het onderstaande bericht:
“De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
– Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken
(bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games);
– Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt;
– Prepaid pakketten;
– Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor jou gemaakt zijn);
– Telecom abonnementen waarbij de wettelijke retourtermijn van 14 dagen is overschreden.
– Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen en waarvan de verzegeling is verbroken.
Helaas is de Dyson stofzuiger, eenmaal gebruikt, om reden van gezondheidsbescherming en hygiene niet geschikt om teruggenomen te worden.’
—- sprakeloos.
Deze reactie is volstrekt onjuist. Stofzuigers zijn niet opgenomen in de lijst niet retourneerbare producten en zijn ook niet verzegeld.
Media Markt belooft dat je een product op dezelfde wijze mag uittesten als in de winkel, zo dus ook een Dyson stofzuiger die ook in de winkel in gebruik getest kan worden.
Dat is ook precies wat ik zeer kort thuis heb gedaan om de stofzuiger uit te proberen om vervolgens daarna het product direct terug te brengen. Ik vind het daarom volstrekt onterecht dat een product wat super netjes is ingepakt en schoon geretourneerd wordt, alsnog met 10% wordt afgewaardeerd.
Gewenste Oplossing:
Ik verwacht graag een serieuze en afhandeling van mijn klacht en ontvang graag alsnog het volledige retourbedrag, een tegemoetkoming van €54.