Klacht: Verkeerde meting gedaan

Rianne van der Burgt op 16 februari 2024 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 13-07-2022 heb ik bril opgehaald, meteen gaf ik al aan dat ik er niet goed door kon zien.
Ik moest daar aan wennen om dagelijks de bril te moeten dragen.
Helaas bleven de klachten en kon ik de bril niet continue dragen, diverse keren gemeld bij Hans Anders.
Hun bleven maar volhouden dat ik aan de bril moest wennen, heb dit na 1 jaar maar opgegeven om de klacht te blijven herhalen.
Nu heb ik sinds Januari 2024 een andere bril gekocht, hier werd ook een meting gedaan van mijn ogen.
Blijkt dat er verkeerde glazen in de bril van Hans Anders zitten, daarom kon ik hem niet dagelijkst ophouden zag dan heel wazig en in de auto ging het al helemaal niet.
Heb dit op 06-02-2024 via cliënten contact mail gemeld bij Hans Anders, moet hier nog steeds antwoord op krijgen.

Gewenste Oplossing:

Heb Hans Anders een passende vergoeding gevraagd voor de bril waar ik niets mee kan zien.
Koste toch nog € 468,00 met verzekering erbij € 511,00.

Gezien het afhouden van een oplossing om de bril goed te krijgen zou ik een vergoeding willen van het hele bedrag.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Rianne van der Burgt

Heeft op 16 februari 2024 om 17:39 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Hans Anders weet altijd overal onderuit te komen, als hun personeel niets noteert in de computer is het nogal makkelijk om zo te reageren.
Met enkelvoudige glazen is niet de oplossing van het probleem .
Het personeel deed gewoon of dat het aan mij lag en niet aan hun.

Reactie van de melder van de klacht Rianne van der Burgt

9 maanden geleden - Even nog een aanvullende opmerking van mij, Als ik een variofocus bril aan laat meten bij Hans Anders voor € 568,00 en deze is niet goed willen ze het afdoen met het een anderen bril. Deze leesbril is aanzienlijk goedkoper als de aangeschafte € 125,00. Ze bekennen ergens wel hun ongelijk maar komen er goed mee weg, ik blijf met de kosten zitten van de eerste bril. Deze is niet goed aangemeten volgens een derde Opticien, daarom kan ik hem niet continue dragen. Bedankt Hans maar ga nu ergens Anders,

Bericht van Hans Anders

9 maanden geleden - Beste mevrouw Van der Burgt, Ik vind het vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met de aangeboden oplossing door de winkel. De winkel heeft aangegeven dat zij hebben aangeboden om de bril om te zetten naar enkelvoudige glazen en daarnaast een leesbril erbij te willen doen. Heeft u toen bij de winkel duidelijk gemaakt dat u niet tevreden bent met deze oplossing? Met vriendelijke groet, Armanda Hans Anders Webcare

Reactie van de melder van de klacht Rianne van der Burgt

9 maanden geleden - Ik heb de klacht gemeld via de website van Hans Anders naar Cliënten contact mail. Er is een meting gedaan van mijn ogen en daarna was het advies van Hans Anders om een vaste bril op sterkte te pakken. Hier ben ik in mee gegaan en toen de bril klaar was heb ik na het passen al meteen aangegeven dat er iets niet goed was. Hans Anders wist te vertellen dat ik moest wennen aan de nieuwe bril. Dit is zo meerdere keren geweest en steeds moest ik er aan wennen volgens het personeel. Er is nooit gekeken of de meting wel juist is geweest en ook de bril is nooit nagemeten. De oplossing volgens Hans Anders was om de bril te vervangen door 2 andere ( dit is toch niet de bedoeling van een multifocale bril ) heb hier meteen gezegd dat ik het er niet mee eens was en dit niet de oplossing zou zijn. Verteld dat ik er nog eens zou over nadenken. Als je een probleem hebt en de oplossing is niet acceptabel heb je diverse keren aangegeven het er niet mee eens te zijn. Dit moet dan toch overduidelijk zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 19 februari 2024 om 11:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Reactie van de melder van de klacht Rianne van der Burgt

9 maanden geleden - Gezien uw reactie wil ik u erop wijzen dat de wettelijke garant van 2 jaar nog niet is verstreken, daarom wil ik Juridisch het contact ontbinden omdat u niet afdoende een oplossing aanbied. Ook zal ik deze ontbindingsbrief getekend afgeven bij het kantoor van Hans Anders in Schijndel. A.A.M. van der Burgt Lijsterbeslaan 146 5482 CP Schijndel 31618024279 [email protected] Hans Anders Schijndel, 17 februari 2024 Onderwerp: ontbinden koopovereenkomst Geachte heer of mevrouw, Op 13 juli 2022 kocht ik bij u een Multifocale Bril. Het gaat om een PC 8853 54-17 25A. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Wat is het probleem? Ik vroeg u op 13 juli 2022 al om een oplossing. Maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Met deze brief laat ik u weten dat ik daarom de koopovereenkomst ontbind. Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, bent u als verkoper verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Doet u dit niet of kunt u dat niet, dan heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit recht heb ik ook als het om een heel ernstig gebrek gaat. Ik hoef u dan niet eerst om een oplossing te vragen. Na de ontbinding ben ik dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb recht op teruggave van het aankoopbedrag. Ik ben ook niet verplicht om een ander product of een tegoedbon te accepteren. De Autoriteit Consument Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/garantie. Wat verwacht ik van u? Ik vraag u vriendelijk om de aanschafprijs van 511,00 euro binnen een redelijke termijn terug te storten op mijn Bank NL31SNSB0871361949, ten name van AAM van der Burgt. Laat u mij weten hoe u het product retour wilt? Biedt u geen oplossing? Als u het aankoopbedrag niet wilt terugbetalen dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En mogelijk leg ik mijn klacht voor aan de Geschillencommissie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen. Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per e-mail. Met vriendelijke groet, A.A.M. van der Burg

Alle klachten die gemeld zijn door Rianne van der Burgt