Klacht: Varifocusbril als computerbril werkt niet

Thimon op 02 december 2023 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Om in een helpdesk-kantoor met flex-werkplekken in een cockpit met 2 grote beeldschermen te kunnen werken moet ik snel aan de slag kunnen zonder telkens allerlei aanpassingen te doen aan de basisinstellingen van die schermen.
Scherp zien tussen tekst op papier, het toetsenbord, teksten en invulformulieren in het beeldscherm, terwijl er live een gesprek gaande is met een cliënt, is daarbij absoluut noodzakelijk.
Er werd mij een mid-view bril aangeraden die bij uitlevering een soort van multi-focus bril bleek te zijn waarmee ik zelfs auto kan rijden maar waarmee ik alleen het werk kan doen indien ik mijn hoofd volledig star en onbeweeglijk in één vaste houding op mijn werkplek houd.
Na een paar misselijkmakende dagen van 3 tot 4 uur hardnekkig pogen er mee te werken dan toch maar terug naar de vestiging en mijn klachten kenbaar maken.
Er werd wat aan het montuur gebogen, gemeten aan de glazen, moeilijk gekeken naar het recept want lastige cilinders en meelevend gereageerd op mijn klachten.
Na enige tijd werd er gesuggereerd dat een leesbril met minder cilindercorrectie er in misschien een optie was waarvoor dan wel een nieuwe metingsafspraak moest worden gemaakt.
Door de irritatie van de vreemde vervorming voor mijn linkeroog en het herhaaldelijk wrijven was mijn oog inmiddels geïrriteerd, wat tot een oogdrukmeting leidde en een verwijzing naar mijn huisarts met optie naar een oogarts want 5 punten verschil tussen links en rechts.
De oogarts zou dan ook een mogelijke prisma afwijking kunnen vast te stellen, deze kunnen meten. Voorlopig zit ik nu met een onwerkbare, misselijkmakende bril waarmee ik mijn nieuwe werk niet kan doen of met grootst mogelijke moeite en waarvoor de schuld schijnbaar ligt bij mijn eigenwijze linkeroog.
De simpele wens: lezen op 2 afstanden, 30cm en 90cm, leid vooralsnog meer tot problemen dan tot een oplossing.
Mijn echtgenote heeft een computerbril van een concurrent en snapt niets van mijn ervaringen bij Hans Anders; haar bril doet precies wat ze er van verwacht.
Het personeel is van goede wil maar ik twijfel aan de technische mogelijkheden van het bedrijf.

Een comfortabele werkbril die mij in staat stelt mijn vrijwilligerswerk met plezier te kunnen doen zonder allerlei veronderstelde? gebreken mijnerzijds

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 02 december 2023 om 14:49 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Thimon