Klacht: Ondeugdelijk product en geen service

Shannadeweijer op 10 mei 2025 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 13 november heb ik een zonnebril aangeschaft bij het filiaal op Kronenburg, Arnhem. Ik heb deze cadeau gekregen van mijn ouders voor mijn verjaardag, en ik was er extra blij mee omdat ik nog nooit een échte goede zonnebril in bezit heb gehad en ik zou de hele maand januari op vakantie zijn, dus ik kon hem goed gebruiken. Helaas waren de poten van de bril al verwijd voordat ik überhaupt op vakantie was geweest en toen had ik hem nog niet eens gedragen, slechts een keer of twee opgezet om aan iemand te laten zien en verder niets. Ik ben toen teruggegaan naar de winkel. Ze hebben de bril weer wat versteld en hij stond weer goed op mijn hoofd. Toen ik de bril tijdens mijn vakantie weer uit de koker haalde, stonden de poten nu helemaal wijd. Ik kon hem niet eens meer opzetten. Ik heb de zonnebril dus niet kunnen gebruiken tijdens mijn vakantie. Ik ben na mijn vakantie direct teruggegaan naar de winkel. Een jongeman gaf aan dat hij me graag een vervangend montuur wilde geven, maar dat hij eerst moest overleggen met zijn manager en die was er op dat moment niet. Hij zou me terugbellen, maar verder kon hij niets aan de bril doen (ook niet opnieuw stellen). Vandaag ben ik wéér terug geweest en hebben ze de bril opnieuw gesteld. Nu hebben ze hem zo ver doorgebogen dat de bril bol staat en hij niet meer in de hoes past. Ik heb aangegeven dat ik absoluut niet tevreden ben over de kwaliteit van deze bril. Het heeft mijn ouders 150 euro gekost en zelf ben ik er niet eens meer blij mee, want dit kan niet de bedoeling zijn van zo’n product. Ik vroeg of ik nog een vervangend montuur kon krijgen aangezien dit eerder tegen me was gezegd, maar dat kon niet. Ik moest maar contact opnemen met de klantenservice. Dit heb ik gedaan, maar ook deze medewerker kon niets voor me betekenen. Ik moest maar naar een ander filiaal gaan, want misschien krijg ik daar dan een andere oplossing aangeboden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Elke winkel zou dezelfde passende oplossing voor de klant moeten bieden en het zou geen kermis moeten zijn waar ik maar moet hopen dat ik raak gooi. Het kost me veel tijd en energie op dit moment en ik baal er ook gewoon enorm van, want ik wil gewoon plezier hebben van een mooie zonnebril die het geld waard is. Ik heb opnieuw een klacht ingediend en een mail vanuit mijn juridisch adviseur gestuurd en ik kreeg weer het advies om terug te gaan naar de winkel. Dit heb ik maar weer gedaan, maar ze kunnen wederom niets voor me betekenen. Belachelijk zeg! Mij zie je nooit meer terug bij Hans Anders.

Gewenste Oplossing:

Geld terug

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Hans Anders

Heeft op 10 mei 2025 om 12:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw De Weijer,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij begrijpen dat dit voor u een bijzonder vervelende en teleurstellende situatie is, zeker gezien het feit dat het om een cadeau van persoonlijke waarde gaat en u de bril speciaal voor uw vakantie had uitgezocht.

Zoals wij eerder al hebben aangegeven, betreft dit een losse winkel aankoop. In zulke gevallen ligt de verdere afhandeling bij het filiaal waar de bril is aangeschaft. Wij hebben begrip voor uw frustratie en vinden het erg jammer om te horen dat u tot op heden geen passende oplossing heeft ervaren.

Als de winkel aangeeft dat er geen alternatieve oplossing mogelijk is, dan kunnen wij vanuit onze klantenservice helaas ook geen aanvullende mogelijkheden bieden. We hebben geen bevoegdheid om hierover heen te beslissen.

Wij staan daarom bij ons eerdere antwoord. Hoewel dit niet het gehoopte bericht is, vertrouwen wij erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Harmen
Hans Anders Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Shannadeweijer

Heeft op 10 mei 2025 om 12:16 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit noem ik geen oplossing. Je geeft geld uit aan een dure bril en vervolgens is het “helaas, je hebt pech gehad”?

Reactie van de melder van de klacht Shannadeweijer

2 maanden geleden - Overigens ben ik op social media nog benaderd door een medewerker uit notabene Rotterdam die het ook niet vond kunnen en me de oplossing wilde bieden om daar in het filiaal de bril terug te brengen. Alsof ik even op en neer naar Rotterdam ga! Het kan toch niet zo zijn dat eigen medewerkers elders het ook niet vinden kunnen en wél meewerkend zijn?

Bericht van Hans Anders

2 maanden geleden - Beste mevrouw De Weijer, Ik vind het erg jammer om te horen dat u er zo over denkt. U heeft via andere wegen de klacht bij ons voorgelegd en via deze wegen hebben wij ook al eerder aangegeven dat wij jammer genoeg niks voor u kunnen betekenen. U bent uiteraard welkom in de winkel van aankoop om de situatie met de winkelmanager te bespreken, maar u geeft aan daar al meerdere malen te zijn geweest, dus jammer genoeg verwacht ik niet dat het antwoord van de winkelmanager zal veranderen. Met vriendelijke groet, Harmen Hans Anders Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Shannadeweijer