Klacht: Meerpijs vragen voor een niet werkende bril

R.Osinga op 09 september 2022 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Ik heb bij Hans Anders Hoogstraat Rotterdam een leesbril en twee varilux brillen laten aanmeten. Totaal ca. 1.000,-. Ik was er vandaag (26/8/22) om ze op te halen. De leesbril is prima. de varilux bril geeft echter problemen. Ik zie ondertiteling dubbel (dikke schaduwrand en kleuren in de schaduwrand) en het focuspunt is heel heel erg smal, als je je hoofd 1cm draait dan is gelijk alles wazig, ook de overgang naar veraf is niet soepel. Nu willen ze wel een ander type varilux aanbieden (met een breder lees gedeelte) maar dan zou ik voor moeten bijbetalen. De al betaalde 1000,- is echt genoeg! Ik heb aangegeven dat ik liever geld terug wil ipv gedwongen te worden tot bijbetaling om een werkend product te krijgen. Dat was niet mogelijk :-(. Schandalig, een bril beloven, vervolgens een niet werkend product leveren en dan zeggen ik los uw probleem op maar dan moet u bijbetalen: dacht het niet! Uiteindelijk me gedwongen gevoelt te moeten besluiten om hun andere voorstel te volgen omdat ze koop niet wilden annuleren. Er worden nu twee brillen voor veraf gemaakt. Op mijn vraag dat ik dan zeker wel geld terugkrijg aangezien deze type brillen goedkoper zijn werd gezegd dat is niet de procedure. Dit kan toch niet waar zijn. Schandalig ik denk dat ik de rechtsbijstand ga inschakelen tenzij ze nog met een passende oplossing komen.

- Minimum scenario: Ik ben tevreden als de twee veraf brillen die nu gemaakt worden prettige zitten, kijken en werken en ik het prijsverschil (lagere kosten) in geld terug krijg.
- het liefste had ik enkel 1 leesbril gehouden en het geld van de twee varilux brillen volledig terug gekregen en dan houd ik lekker mijn huidige bril die het beter doet. het beloofde varilux concept werkt niet. slecht voorgelicht!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Bericht van Hans Anders

3 maanden geleden - Beste R. Osinga, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat u niet heeft kunnen wennen aan de varilux glazen. Onze garantie met multifocale brillen is, dat er tegen een meerprijs voor een ander type glas gekozen kan worden als dit van toepassing zou zijn. U bent daar niet akkoord mee gegaan, in plaats daarvan zijn er nu twee veraf brillen besteld op kosten van Hans Anders. Deze worden door ons, kosteloos gemaakt. Daarom is het ook niet mogelijk om het prijsverschil van de veraf brillen retour te krijgen, dit omdat eerder vermeld het op onze kosten word gemaakt. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Maria Hans Anders Webcare

Reactie van de melder van de klacht R.Osinga

3 maanden geleden - Indien een niet werkend product wordt geleverd dan heb je recht op herstel of gelijkwaardige oplossing. U doet beide niet u draait hier een standaard marketing reactie af. U dient zich te houden aan consumentenrecht. U krijgt een dikke onvoldoende. Wordt vervolgd

Reactie van de melder van de klacht R.Osinga

3 maanden geleden - Het heeft NIKS te maken met niet kunnen wennen. Het is een niet werkend product en als het u uw termen werkend is dan heeft u verkeerde voorlichting gegeven. Een gebied wat zo klein voor scherp kijken en als je je hoofd maar een halve centimeter verdraaid het al vaag wordt is niet normaal. U bent aan zet. Zo nee, dan zet ik juridische en verdere PR stappen.

Alle klachten die gemeld zijn door R.Osinga