Klacht: Gouden montuur maar krijg zilver montuur

DSaman op 21 juli 2023 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goudkleurige bril besteld, binnen goed bekeken en buiten. Vergeleken naast goudkleurige rayban. Binnen en buiten licht goud kleurig.

Bril is klaar en is opeens zilver montuur. Geen goud te bekennen, zowel binnen als buiten.

In de winkel onaardig en heel de tijd in discussie dat het door het licht komt, hoezo was het vorige keer dan goud in beide lichtinvallen? Gewoon slechte kwaliteit dat de goudlaag er zo snel af gaat na 3 weken.
Enige wat ze me aanboden was ander montuur, dat niet ging omdat die glazen op sterkte weer 3 weken zouden duren en ik dan weer in buitenland ben, waar ik woon, en voelde me totaal niet prettig daar om ander montuur te proberen met verkoopster die me woorden in de mond legde die ik nooit zei, heel de tijd in discussie ging over de kleur en deed alsof ik kleurenblind ben en dat ik het niet met rayban kan vergelijken want die is goud tijdens uit kiezen toch echt gedaan en was toen niks geel of zilver. Je kan tot 3 maand je geld terug krijgen wat ze totaal niet aanbood of vernoemde. Klacht ingediend bij klanten service maar die verontschuldigen zich niet eens voor het gedrag van de verkoopster en steken het ook alleen op de lichtinval
Beetje toevallig dat toen tijdens ander lichtinval alleen goud was en nu steeds alleen zilver. Heb vandaag meerdere klachten al gelezen dat die brillen gewoon snel verkleuren en zijn dus gewoon van geen kwaliteit. Wil geen zilveren bril en wil al helemaal niet aangesmeerd krijgen dat het door het licht inval komt wat gewoon onzin is aangezien die bril binnen en buiten zilver is. Wil geld terug. Wat zowel de verkoopster als de klanten service niet vernoemt maar wel op hun website staat

Gewenste Oplossing:

Geen. Erg ontevreden over houding van verkoop medewerkers en klanten service die het alleen maar proberen goed praten met lichtinval als excuus

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 21 juli 2023 om 11:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Hans Anders

7 maanden geleden - Beste Daisy Saman, Bedankt voor het melden van uw onvrede. Ik vind het jammer te vernemen dat u niet de service heeft gekregen die u van ons mag verwachten. Ik bied u mijn welgemeende excuses aan voor het ontstane ongemak. U geeft aan dat u een goudkleurige bril heeft besteld maar dat u een zilverkleurige bril heeft ontvangen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik maak op uit uw bericht dat u hiervoor al in de winkel bent langs geweest en dit ook kenbaar heeft gemaakt bij onze klantenservice maar zonder gewenste oplossing. U geeft aan dat zowel in de winkel als via de klantenservice werd aangegeven dat ze verder dan een ander montuur te bestellen niks meer voor u kunnen betekenen. Het is jammer dat u niet bent gewezen op onze 5 garanties en gebruik kon maken van onze 'Niet goed, geld terug' garantie. U komt hier zeker voor in aanmerking aangezien we geen gepaste oplossing kunnen bieden. U mag de bril in de winkel retourneren en dan krijgt u uw aankoopbedrag binnen 10 werkdagen teruggestort op uw rekening. Nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Manita Hans Anders Webcare

DSaman

Heeft op 21 juli 2023 om 14:08 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Dit moet vermeld worden als reactie op mijn persoonlijke email of naar de desbetreffende zaak, aangezien ik via officiele klantenservice en via winkel dit niet aangeboden kreeg. Ik heb geen zin om weer naar de winkel te gaan en weer een medewerker te krijgen die het eigen beleid niet weet en heel de tijd in discussie gaat. Dus ik wil dit zwart op wit op een officiele manier. En het is uiterst teleurstellend dat ik alsnog geen zonnebril op sterkte heb die ik mee kan nemen naar het buitenland, waar ik hem expres voor besteld had, dus eigenlijk is het hele probleem dat ik een zonnebril nodig heb, nog niet opgelost, maar goed.
Ik verwacht op zijn minst officiele bevestiging van het geld terug zodat ik niet weer voor niks ga en heb alsnog geen goudkleurige zonnebril op sterkte.

Reactie van de melder van de klacht DSaman

7 maanden geleden - Dit moet vermeld worden als reactie op mijn persoonlijke email of naar de desbetreffende zaak, aangezien ik via officiele klantenservice en via winkel dit niet aangeboden kreeg. Ik heb geen zin om weer naar de winkel te gaan en weer een medewerker te krijgen die het eigen beleid niet weet en heel de tijd in discussie gaat. Dus ik wil dit zwart op wit op een officiele manier. En het is uiterst teleurstellend dat ik alsnog geen zonnebril op sterkte heb die ik mee kan nemen naar het buitenland, waar ik hem expres voor besteld had, dus eigenlijk is het hele probleem dat ik een zonnebril nodig heb, nog niet opgelost, maar goed. Ik verwacht op zijn minst officiele bevestiging van het geld terug zodat ik niet weer voor niks ga en heb alsnog geen goudkleurige zonnebril op sterkte.

Bericht van Hans Anders

7 maanden geleden - Beste Daisy Saman, Bedankt voor uw reactie. Nogmaals mijn excuses dat de afhandeling van uw klacht niet gaat zoals het zou moeten gaan. Ik heb inmiddels een klacht aangemaakt en geregistreerd (onder klachtnummer: 249499) bij de betreffende vestiging en deze klacht wordt dan gezien door de Areamanager. Hij/zij zal binnen 5 werkdagen contact met u opnemen om de klacht te bespreken en omdat er geen gepaste oplossing naar wens is zal u de bril mogen retourneren en dan krijgt u uw aankoopbedrag teruggestort. Ik heb voor het gemak de link met de voorwaarden van de 5 garanties voor u opgezocht:https://www.hansanders.nl/over-ons/5-keer-anders/. Met vriendelijke groet, Manita Hans Anders Webcare

Reactie van de melder van de klacht DSaman

7 maanden geleden - Ja ik weet dat ik het geld terug mag krijgen, zou graag willen dat u het tegen de winkel zegt aangezien zij het niet weten. De regio manager kan mij contacteren via email aangezien ik morgen terug moet naar het buitenland. Hoe krijg ik het geld terug als ik contant betaald had? Bedankt

Bericht van Hans Anders

7 maanden geleden - Hoi Daisy, De winkel is ervan op de hoogte dat ze de bril retour moeten nemen en over moeten gaan tot een retourbetaling. Nadat de retourbetaling is aangevraagd kan het ongeveer 10 werkdagen duren voordat u uw aankoopbedrag terug hebt op uw rekening. Als u liever uw aankoopbedrag in contanten terug wilt hebben zou u dit het beste met de Areamanager kunnen bespreken of dit mogelijk is. Ik zal doorgeven dat u naar het buitenland vertrekt en dat verder contact per mail gewenst is. Met vriendelijke groet, Manita Hans Anders Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door DSaman