Klacht: Computerbril van met bijdragen van werkgever is een kat in de zak voor werknemer

MC3000 op 08 maart 2024 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Van mijn werkgever mocht ik een computerbril uitzoeken bij de firma Hans Anders. De bijdrage van mijn werkgever bedroeg 200 euro. In de winkel heb ik duidelijk aangegeven dat ik voor deze prijs een bril wilde hebben. De verkoper keek op het formulier en voor de zekerheid in de computer en gaf aan dat de bril die ik wilde hebben volledig werd afgedekt door de vergoeding van de werkgever. Bij het ophalen van de bril kreeg ik de bril mee en de aflosnota stond op 0 euro. Enige dagen later ontving ik een rekening met een bedrag van 258 die ik zelf bij moet betalen. In de winkel gaven ze aan dat er een fout was gemaakt en dat ze dit zouden herstellen. Echter ontvang ik een herrieneringsnota waarin ik gesommeerd wordt in deze binnen een week alsnog te betalen. Hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice die aangaf dat ik dit zelf ook had kunnen weten en als ik het niet mee eens ben, ik maar naar bij mijn werkgever dit moet voorleggen. Ik vind voor een computerbril 458 euro een veel te hoog bedrag. Dit omdat je voor een niet zakelijke deal drie brillen krijgt voor de prijs van een. Sterker nog voor drie brillen heb ik 520 betaal. (multifocaal, licht, krasbestendig, etc). tevens ben ik in de winkel verkeerd voorgelicht en hadden zij mij moeten informeren.

De eigenbijdrage van 258 euro laten vervallen, winkelpersoneel beter scholen in het geven van de juiste informatie en werkgevers laten weten dat medewerkers beter zonder eigenbijdrage een bril kunnen aanschaffen

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

Bericht van Hans Anders

3 maanden geleden - Beste meneer Collee, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het vervelend om te lezen dat er wat mis is gegaan met het bestellen van een computerbril en de kosten hiervan. Ik begrijp dat u achteraf onverwachts een factuur heeft ontvangen. Dat uiteraard niet prettig. U geeft aan dat u graag wilt dat de eigenbijdrage van €258 komt te vervallen en dat het winkelpersoneel beter geschoold moet worden. Ik heb uw klacht intern voorgelegd aan de desbetreffende winkel. Het filiaal van Naaldwijk gaat de klacht bekijken en word intern voorgelegd. De directe verantwoordelijk uit de winkel neemt binnen vijf werkdagen contact met u op om de situatie door te spreken. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Ivana Hans Anders Webcare

Reactie van de melder van de klacht MC3000

3 maanden geleden - Hallo Ivan, Inmiddels heeft de medewerker van de winkel in Naaldwijk mij gebeld. De factuur blijkt onjuist en de winkel zou ervoor zorgen, dat de factuur ongedaan zou worden gemaakt. Ik heb gevraagd, of dit schriftelijk aan mij bevestigd kan worden. Deze bevestiging is mij toe gezegd. Wanneer ik deze binnen krijg, is wat mij betreft de klacht opgelost. Met vriendelijke groet, Marco

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 08 maart 2024 om 14:44 geantwoord

Beste heer Collee,

Fijn om te horen dat de winkel contact met u heeft opgenomen en dat er een passende oplossing besproken is.

Bibi
Hans Anders Webcare

MC3000

Heeft op 09 april 2024 om 19:49 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Schriftelijke bevestiging niet ontvangen. Wel weer een betalingsherinnering. Lijkt iets niet goed te gaan tussen de winkel in Naaldwijk en Seeh de Facturatie partij. beloftes worden niet nagekomen. mooie praatjes.....

Bericht van Hans Anders

2 maanden geleden - Beste heer Collee, Wat vervelend dat u weer een betalingsherinnering heeft ontvangen, onze excuses hiervoor. Mijn collega heeft de klacht heropend en hopelijk gaat de winkel contact met u opnemen. Als u binnen 5 werkdagen nog niets heeft gehoord, wil ik u adviseren om langs de winkel te gaan. Met vriendelijke groet, Jacqueline Hans Anders Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door MC3000