Klacht: Geen aansluitingen

op 16 juni 2016 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Op 13 juni kwam na vele vergeefse pogingen een afspraak te maken met de uitvoerder van Liander eindelijk deze firma Stam & Co langs om de aansluitingen water, electra en data te doen in ons nieuwbouw huis dat wij eind deze maand betrekken. Tot onze grote ontluistering werd direct besloten dat de aansluitingen niet konden worden uitgevoerd omdat er nog een stijger voor ons huis staat, Het feit dat deze stijger geen enkele belemmering vormt voor de aansluitingen naar de meterkast te maken , werd genegeerd. De stijger staat nl niet voor de voordeur maar ter zijde. Volgens de voorwaarden van Liander mag er geen obstakel zijn om de aansluitingen te maken. Er was ook geen sprake van een obstakel. De voordeur is vrij toegankelijk en ook de ruimte tussen de straat en de voordeur. Ook is er geen enkele sprake van een veiligheidsrisico. De opmerking van de meegekomen bestuurder van de graafmachine dat hij best kon gaan graven met zijn machine werd genegeerd. Het aanbod van onze aannemer om zelf de eerste 1-2 meter vanaf de voordeur een sleuf te graven werd terstond afgewezen. Met de mededeling dat wij een rekening krijgen van EUR 600 (voor een kwartier arrogant, onwelwillend en zeer klant-onvriendelijk gedrag) en dat wij onder aan hun lijst worden geplaatst en dus minstens 4 weken moeten wachten tot we weer aan de beurt zijn vertrok deze uitvoerder.
Onze aannemer was sprakeloos en wij zijn zelf naast erg pissig over dit gebeuren ook totaal machteloos aangezien dit bedrijf een monopolie positie heeft en zich vooral ook zo gedraagt richting klant. Voorafgaande aan deze afspraak hebben wij al maanden lang moeten ervaren dat onze telefoontjes meestal onbeantwoord blijven , wij niet teruggebeld worden als wij bericht achterlaten en zelfs geen afspraak konden krijgen bij deze uitvoerder. Ook de afspraak voor de 13e juni kwam pas tot stand na een klacht bij Liander. Dezelfde dag hebben wij deze klacht bij Liander op de website afdeling klachten achtergelaten en nog geen antwoord ontvangen. Vandaag dus weer gebeld met Liander en de uitvoerder maar we komen geen stap verder. Het is volstrekte willekeur van deze uitvoerder die zijn hakken in het zand zet wat hij op zijn riante monopolie positie denkt zich te kunnen permiteren. Wij kunnen als consument geen kant op. Hoe is dit mogelijk? Liander is de uiteindelijke verantwooordeljke want deze uitvoerder werkt in hun opdracht. Voor ons is het zeer urgent dat de aansluitingen er komen.

Dat Liander de aansluitingen zonder verdere vertraging of kosten laten maken en hun uitvoeder een cursus klantvriendelijkheid aanbiedt,

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Liander

11 maanden geleden - Geachte heer Bergmans, Ik heb contact gehad met onze werkstroombeheerder Mazereeuw. Hij geeft aan dat de stijgers en stellingen die er staan, zodanig geplaatst zijn dat de uitvoerder zijn werk niet naar behoren kan uitvoeren. Het is dus voor de veiligheid van de uitvoerder dat er geen stellingen en stijgers in de buurt staan. Uw aannemer geeft aan dat zij ook door moeten met werken en daarom staan de stijgers er nog. Wanneer deze verwijderd zijn kan onze uitvoerder meteen aan het werk. Met vriendelijke groet, Dhr Ribbes Liander Webcare

Reactie van de melder van de klacht Huub Bergmans

11 maanden geleden - Geachte heer Ribbes, Dank voor uw reactie. Er staat op de locatie geen enkele stijger in de weg en de stijger die er wel staat is niet zodanig geplaatst dat de uitvoerder zijn werk niet kan doen. Ter plaatse was er geen enkel obstakel. De toegang van de weg tot de voordeur was volledig vrij en toegankelijk voor een graafmachine. Wij hebben foto- materiaal om dit aan te tonen. Er staat nergens in Liander's voorwaarden dat er nergens een stijger mag staan. Er staat wel op Liander's website vermeld dat er geen obstakel mag zijn. Er was geen obstakel maar wel een onwillige uitvoerder die zelfs toen de bestuurder van de graafmachine zei dat hij wel kon graven bleef volhouden dat het niet kon en bovendien zeer onbeleefd en arrogant aankondigde dat wij een rekening van EUR 600 kregen en onder op zijn lijst kwamen en vertrok nadat hij ook nog het aanbod van de aannemer om zelf de sleuf voor een deel te graven had afgewezen Wij gaan dit echt niet accepteren. Dus gaan we als ons huis klaar is met een tentje voor ons huis kamperen en op een vuurtje koken en bellen we dan de krant of wordt dit fatsoenlijk opgelost? We hopen toch wel op het laatste. Wij hebben zeer slechte ervaringen met deze uitvoerder al maanden lang. Slecht bereikbaar, nooit terugbellen, geen afspraak maken ondanks herhaalde verzoeken, pas dan nadat het via Liander wordt gepusht kwam er eindelijk een afspraak. Het is helaas niet zo dat er een keuze is voor de consument. met vriendelijke groet, Huub & Ilse Bergmans

Bericht van Liander

11 maanden geleden - Geachte heer en mevrouw Bergmans, Ik heb uw klacht nogmaals doorgegeven aan de heer Mazereeuw. Hij heeft al eerder contact met u opgenomen. Binnen 5 werkdagen zal er nogmaals contact met u opgenomen worden om uw klacht te bespreken. Met vriendelijke groet, Mevr. Besselink Liander Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Huub Bergmans