Klacht: Flinke kosten door stroomstoring

op 07 augustus 2017 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Op 20 juni jl. is er in postcode gebied 1508AT een flinke stroomstoring geweest. Daardoor is bij ons een schakelaar in de meterkast uit gesprongen. Wij waren toen met vakantie in het buitenland. Pas bij thuiskomst, zo\’10 dagen later bleek de inhoud van de koekast/vriezer bedorven. Ook de koelkast had daardoor onherstelbare schade opgelopen. (stank) Dit betekende een flinke schadepost doordat de gehele inhoud van de vriezer en koelkast weggegooid moest worden en er een nieuwe koelkast/vriezer gekocht moest worden. Zonder de stroomstoring was dit niet nodig geweest. Bij thuiskomst hebben we hier ontzettend veel ongemak van gehad. Het hele huis vol vliegen en stank…..

Ondanks een herhaalde mailwisseling met de schadeclaimafdeling van Liander resulteerde dit in geen enkele compensatie voor de flinke kostenpost. Zelfs van enige empathie was geen sprake.

Wat mij verbaasd is dat er voor een stroomstoring in Januari in ons postcodegebied aan iedereen een compensatievergoeding van 35 euro werd uitgekeerd zonder daarnaar gevraagd te hebben.

Mijn klacht is dat ik door een stroomstoring een flinke schade van een kleine 1000 euro heb opgelopen en Liander ons op geen enkele wijze tegemoet wil komen in de gemaakte onkosten en het geleden ongemak.

Wanneer Liander ons (gedeeltelijk) tegemoet komt met een compensatie voor het geleden ongemak en de noodzakelijke gemaakte kosten.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 08 augustus 2017 om 13:36 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Willemsen,

We vinden het jammer om te lezen dat er na een stroomstoring schade bij u is. Echter beslist de afdeling claimafhandeling of er recht is op een vergoeding.

Om de afdeling nogmaals naar uw verzoek te laten kijken kunt een bezwaar indienen. U kunt dit schriftelijk indienen via het e-mailadres: claimafhandeling@alliander.com.Beschrijf zo duidelijk mogelijk waarom u het niet eens bent met de beslissing. Vermeld daarbij de volgende gegevens:
• uw naam
• postcode en huisnummer
• referentienummer van de claim

Suzanne Dorrepaal

Namens het Liander Webcareteam

Heeft op 08 augustus 2017 om 19:31 geantwoord

Beste mevrouw Dorrepaal,
Ik heb al enkele malen contact gehad met de schadeclaimafdeling van Liander, zonder enig resultaat. Steeds cliché antwoorden en de verantwoordelijk afschuiven. Bepaald niet klantvriendelijk! De eindconclusie van uw claimafdeling is; kenmerk 17-1131/ Liander is niet aansprakelijk voor uw schade en zal zij derhalve niet overgaan tot vergoeding van de schade.

Zoals u kunt lezen is mijn geleden schade en ongemak ontstaan door een stroomstoring bij/van Liander. Omdat wij met vakantie waren kon de stroom niet weer aangezet worden met alle gevolgen van dien. Daarom wil ik een klacht bij Liander indienen, omdat er van geen enkele medewerking sprake is, terwijl ik toch geen grote eisen heb en een klant van Liander ben.

D.Willemse

Bericht van Liander

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw Willemse, We begrijpen uw reactie. We hebben overlegd of wij nog iets voor u kunnen betekenen. Wij kunnen de schade niet vergoeden. Wel stuur ik u een diner bon om de pijn wat te verzachten. Met vriendelijke groet, Suzanne Dorrepaal Namens het Liander Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door D Willemse