Klacht: vervolg op 1089556

Pia op 15 december 2022 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik had aangegeven dat de klacht 1089556 nog niet was opgelost. Hij staat nu wel op opgelost en het lijkt er op dat er dan niet meer wordt gereageerd. Op 24 november hebben we wel een reactie ontvangen dat mevrouw alleen maar in 8 termijnen mag aflossen, wat betekent 180 euro per maand. Mevrouw heeft € 50 ruimte. Op onze mails die we na ontvangst van deze mail hebben ontvangen wordt niet gereageerd. Ik ga nog een keer de situatie uit proberen leggen: – Er is geen enkele reactie gekomen op onze vraag dat wij het idee hebben dat er € 300 is verdwenen. Mevrouw heeft toen ze de toeslag kreeg van € 800 deze overgemaakt naar Energiedirect. Als wij rekenen is er toen maar € 500 van de schuld afgegaan – Om afsluiting te voorkomen moest mevrouw overstappen. De andere leverancier is natuurlijk ook niet gratis, deze moet ook worden betaald. Mevrouw heeft alleen een AOW. Door te moeten overstappen komt ze in een veel ongunstiger contract. – Nadat mevrouw is overgestapt worden er toch nog boetes gestapeld. Gisteren en vandaag hebben we geen inzage in de schuld die nu nog open staat en we zien niet of Energiedirect nog steeds boetes stapelt. – Mevrouw is gestart met aflossing van € 50 per maand. Dus wat we willen is: – een overzicht van de betalingen en daarmee oa de aflossingen van 2022 – een akkoord om voorlopig € 50 per maand af te lossen tot er meer ruimte komt waardoor de boetes niet verder worden gestapeld

Gewenste Oplossing:

1. Dat het aflossingsbedrag naar €50 per maand gaat
2. Dat er geen boetes meer gestapeld worden
3. Dat we weer inzage hebben in wat er nog open staat
4. Dat we een overzicht ontvangen van de betalingen en op welke openstaande facturen staan deze geboekt? 5. Dat mevrouw niet langer dreigmails krijgt waarin ze dreigen om haar af te sluiten

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van EnergieDirect

1 jaar geleden - Goedemiddag Pia, Ik heb de klacht er gelijk bij gepakt alleen missen er bepaalde reacties in de klacht. Hierdoor heb ik niet de gegevens van de vrouw die je nu op dit moment hulp aanbied. Heb je daarom voor mij haar postcode huisnummer en ter verificatie haar geboortedatum. Ik hoor graag van je! Groetjes, Danisha

Reactie van de melder van de klacht Pia

1 jaar geleden - ik heb vorige week postcode huisnummer doorgegeven? Maar zie hem nu niet in deze reactie

Reactie van de melder van de klacht Pia

1 jaar geleden - Het lijkt er op dat soms berichten wel geplaatst worden en soms niet 1161XK 72 06051949

Reactie van de melder van de klacht Pia

1 jaar geleden - waarom staat er nu bericht van Energiedirect Ik, Energiecoach, heb bovenstaande berichten geplaatst

Bericht van EnergieDirect

1 jaar geleden - Goedemiddag Pia, Fijn om je gesproken te hebben! Het overzicht waar ik het over had, kan ik iets minder snel klaar hebben als dat ik had verwacht. Ik zorg dat ik het morgenochtend jouw kant op mail. Ik wens je een fijne dag! Groetjes Maithe

Alle klachten die gemeld zijn door Pia